Vantec Cable Sleeving Kit (UV, Yellow) Review

Saturnus 13 augustus 2007, laatste update op 20 augustus 2007, 1.216 views

Vantec Cable Sleeving Kit (UV, Yellow)

Pluspunten

• Geel UV
  • Veel draad
  • Goedkoop

Minpunten

• Slecht afsluitende hoesjes

Kwaliteit Score: 4
Algemene beoordeling
Super leuk spul voor als je een raampje hebt. Eindelijk weg met die saaie standaard molex kabels. Deze gele UV sleeves zijn vele malen beter dan dat.
Tegenwoordig hebben vele (non-standaard) voedingen al gesleefde kabels, maar er zijn altijd van die dingen die het niet hebben, denk aan fans audio kabels, verleng kabels, enz.
Bij de kabels zitten een soort hoesje die blijkbaar bedoelt is om het einde van een sleeve netjes af te sluiten. Dit werkt niet super goed. Meestal zijn ze te groot zodat ze niet klemmen. Ik heb dan ook veel van dat geel-groene plakband gebruikt.
Bij de grote 24-pins ATX blijft het niet lekker zitten. Deze moet je dan ook goed intapen in een zeer groot stuk plakband.
Sowieso is het sleeves van kabels die uit vele kleine kabels bestaan erg moeilijk.
Je kunt het op 2 manieren doen:
1. Alle kleine kabels stuk voor stuk door de sleeve heen halen.
2. Alle kleine kabels in één door de sleeve halen.

1. Is moeilijk bij zeer grote kabels zoals de 24-pins ATX, dit gaat je dan ook niet snel lukken.
2. Hierbij noteerde ik van elke kleine kabel kenmerken (ja echt waar 8)7 ) zoals tekst en plaatjes. Daarna kan je de meuk in 1x door de sleeve halen, daarna de kenmerken zoeken en vast klikken.

Het gebruik van schroeven draaiers en tangetjes is onvermijdelijk, je zou eventueel een speciale tang ervoor kunnen aanschaffen als je geen gedonder wilt.

De inhoud volgens de site:
10 ft. - 1/8" sleeving
10 ft. - 1/4" sleeving
5 ft. - 3/8" sleeving
5 ft. - 1/2" sleeving
10 - tie wraps
1 ft. - 9mm Heatshrink Tubing
1 ft. - 20mm Heatshrink Tubing
6 in. - 25mm Heatshrink Tubing

Ik heb bijna mijn hele voeding kunnen sleeven + 2 CCFL's en een stuk of 3 fans en heb nog steeds draad over, dat zit dus wel goed.

Kwaliteit
Mooi spul, goede kwaliteit, maar zodra je het afknipt moet je het snel vast binden anders gaat het rafelen. Aan elkaar smelten met een aansteker of ander open vuur raad ik niet aan. Zwarte draden zijn lelijk en stinken. :P

8 euro is niet veel voor deze mooie versiering.

Heb jij ook een Vantec Cable Sleeving Kit (UV, Yellow)?

Ik hoop dat ik die straks in het donder kan maken. :)
Werkt het al krimpkous toevallig?
Je bedoelt of je het dikker en dunner kan laten worden als het ware?
Ja dat kan.
Een föhn om het aan elkaar te laten gaan bedoel je?
Denk dat die te zwak is.
Als het een soort van krimpkous is, Soort, honing structuur. Dan kun je die met een Föhn mooi strak om de kabel krijgen door hem licht te verhitten, met warme lucht.
Hmmm ok. Dankje.
De meesten zitten wel straks genoeg, het gaat meer dat het uiteinde afgebonden moet worden met goede en mooie tape. :)
Ik heb nog een oud plaatje gevonden. In het echt ziet het er nog iets beter uit. :)
Het ziet er iig heel vet uit. Maar met een Föhn kun je ze er dus nog strakker omheen krijgen. Ik heb ook nog zo'n setje liggen, alleen dan UV Groen,

Ook wel zin om die binnenkort eens te gaan modden :)
ik heb de zelfde kast, een aerocool.