Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Logitech Ultimate Ears 700 Noise Isolating hoofdtelefoon (Zwart) Review

Ctgras 9 december 2011, laatste update op 9 december 2011, 999 views

Logitech Ultimate Ears 700 Noise Isolating hoofdtelefoon (Zwart)

Pluspunten

• Geluidsweergave hoge en middeltonenPrijs/kwaliteitDegelijkSubtielSnoertje rolt zichzelf niet in de knoop

Minpunten

• BasweergaveHet snoertje blijft zoals bij elke headphone een kwetsbaar punt

Logitech Ultimate Ears 700 Noise Isolating hoofdtelefoon

Kwaliteit geluidsweergave
De Kwaliteit van de geluidsweergave vind ik heel erg goed, de hoge tonen klinken heel erg scherp en de mid tones klinken waarheidsgetrouw. Het enige waar ik iets op aan te merken heb is de bass, deze is een stuk minder goed dan in andere in-ears welke ik ook heb getest (Beats by Dre). Voor mij is dit echter geen probleem aangezien ik vooral klassieke muziek luister.

Gebruiksgemak
Het principe van de oortjes is erg makkelijk: het rode oortje is voor rechts. De zwarte is voor links. Een nadeel hiervan is dat je dit onderscheid lastig kunt maken als het donker is.
Een ander groot voordeel van de de set is dat het snoertje niet de hele tijd in de knoop gaat zitten. Ik heb deze regelmatig in mijn jaszak zitten en haal ze makkelijk uit elkaar, als dat al nodig is.
De oortjes zitten het beste als je ze over je oor heen laat hangen, dan zit er nauwelijks beweging in, als je dit niet doet dan kunnen ze nog wel eens bewegen in je oor.

Bouwkwaliteit en afwerking
De oortjes voelen solide aan. Ze zijn ook erg klein voor de kwaliteit die er uit komt. Echter heb ik wel eens een 'knak' ik de kabel gehad waardoor ik mij moest beroepen op mijn garantie. Dit is bij Logitech geen probleem. Een grote vreugd: ik kreeg een nieuwe versie van de oortjes, deze zaten in een ander doosje met meer en meer verschillende soorten in-ear kussentjes. Bij deze nieuwe versie zaten ook foam kussentjes welke naar je oor vormen, erg handig dus, want dan vallen ze nauwelijks uit.

Voor kwaliteit betaal je een prijs. Voor mijn doel vind ze echter een stuk meer prijs/kwaliteit hebben dan bijvoorbeeld de Beats by Dre.

Voor de prijs krijg je een heel erg goed setje in-ears welke bij mij alle verwachtingen te boven ging.

Heb jij ook een Logitech Ultimate Ears 700 Noise Isolating hoofdtelefoon (Zwart)?

Vraagje over de geluidkwaliteit: je zeg dat de hoge tonen scherp klinken. Ik hoop dat je niet "schel" bedoelt? Maar belangrijker: de bass noem je "een stuk minder goed dan in andere in-ears welke ik ook heb getest (Beats by Dre)". Ik neem aan dat je hier bedoelt dat de bass minder aanwezig is, want de bass is bij de UE zeker goed van kwaliteit.

Beats by dr Dre koptelefoons zijn (de naam zegt het al) toegespitst op muziek met veel bass erin, bijvoorbeeld house/techno en hiphop. Deze koptelefoons zijn notoir duur en ook veel minder goed in hoge tonen (ik bedoel hier kwaliteit, niet kwantiteit). Bij lage tonen zou het ideaal zijn als de tonen niet overdreven hard weergegeven worden en toch heel diep laag kunnen gaan (richting 40 Hz). De UE doet dat, de Beats overdrijft het. De Beats heeft een piek rond 80 Hz, bass rond die toonhoogte worden harder weergegeven dan de werkelijke opname eist.

Volgens mij heb je een superkoop gedaan, omdat de UE ideaal is voor klassieke muziek. Daarin is harde bass alleen maar storend, en is sprankelend hoog en mid een must. Ik moet zeggen dat het dan ook wel lekker is als een pauk of een grote trom in een klassiek muziekstuk goed doordreunt zoals het in een concertzaal zou doen, maar dat is alleen mogelijk met in-ears van 200 euro en meer (Sennheiser IE 8 bijvoorbeeld). Daarmee is de bass niet zozeer hard, maar gaat deze wel diep. Een grote trom geeft een dreun tussen 30 en 100 Hz...
De hoge tonen klinken scherp, als in hoe jij het omschrijft: sprankeld. Dit is dus zeker niet negatief bedoeld.

De bass van de UE's is nauwelijks aanwezig als er ook een mid- of hoge klank aanwezig is, dit vind ik persoonlijk een misser. Het kan namelijk betekenen dat de grote trom wegvalt tegen de piano. Dit vind ik persoonlijk een misser tegenover wat meer genuanceerde speakertjes. Tevens mist er een stuk hoorbaarheid van de bass. Zoals jij omschrijft ligt dat aan het missen van een stuk aan lage Hz. Dit is echter nauwelijks verkrijgbaar in deze prijsklasse, dus wellicht ook niet te verwachten.
Mooie foto! Ik heb om de reden van het snoertje op marktplaats een paar UE super.fi 5 EB op de kop getikt. Toen UE nog niet was opgekocht door Logitech kon je volgens mij bij elk model het snoertje los van de doppen vervangen, nu kan dit alleen nog bij het high end model. Vanuit commercieel oogpunt wel te begrijpen, maar toch snap ik niet goed waarom logitech deze "feature" niet heeft doorgezet / teruggedraaid. Hoe dan ook, UE zijn fijne doppen!
Ik heb -voordat het bedrijf overgenomen is door Logitech- de Ultimate Ears MetroFi 220 gekocht.
Ze lijken precies op deze in-ears, weet alleen niet of het dezelfde zijn (naamwijziging?).

Het geluid vind ik ook goed, bass werd beter bij mij na een paar weken. Het probleem wat ik wel heb is met de silicon dopjes, die zijn erg stug en pijn gaan doen in mijn oren, ook begonnen ze vrij snel los te laten.