Specificaties 51" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung PS51D6900 Review

AntonyterHorst 9 december 2011, laatste update op 17 juli 2016, 203 views

Samsung PS51D6900

Na ruim 5 jaar in gebruik te zijn, dagelijks gebruik, werkt hij nog steeds perfect. Hoewel het een redelijke stroomvreter is ga ik hem de komende jaren zeker nog niet inruilen..

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Samsung apps is vrijwel niet meer bruikbaar

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Mijn eerste TV gekocht in Maart 2010 de Philips 42PFL5604H.

Naar ruim anderhalf jaar dienst te hebben gedaan was hij aan vervanging toe vond ik.
De TV verkocht aan een vriend van mij, welke daar nog steeds met plezier gebruikt word.
Het werd tijd voor iets groters, en het liefst met de nieuwste features, zoals apps, 3D en een internet aansluiting om te streamen.

Uiteindelijk op deze TV uitgekomen aangezien hij in de aanbieding was bij PlatteTVDiscounter voor +/- 999 euro. Niet duur aangezien hij normaal 1150 kostte, en de scherm grootte en feature set welke je ervoor terug krijgt.

Na hem besteld te hebben op een Donderdag, te horen gekregen dat hij pas na het weekend geleverd zou worden. Hier kon ik niet op wachten en na een paar mailtjes bleek hij al in Utrecht te staan. Ik moest daar toevallig die vrijdag zijn en heb hem daar dus meteen opgehaald.
Ik heb een Renault Espace meegenomen, want ik had een vermoeden dat hij niet in mijn Clio zou passen.
En rechtop paste hij maar net in de Espace, man wat een grootte doos!

Uiteindelijk thuis aangekomen TV uit de auto gehaald en naar de zolder getild. Wat een aardige klus was aangezien de doos zeer groot was, en het totaal een kleine 50-60kg woog.

De TV uitgepakt en wat meteen opviel was hoe plat hij was in vergelijking met mijn oude TV. Ook de rand eromheen was aardig dun. Alleen het gewicht was erg hoog in vergelijking met mijn oude TV.

Eenmaal op zijn poot gezet, wat redelijk lastig was om de schroefjes er goed uit te krijgen, gelijk aangesloten en naar zenders laten zoeken.
Ik heb thuis Ziggo en ook de HD-zenders.
Nadat hij alle zenders had geinstalleerd maar eens getest en de kwaliteit is een goede vooruitgang ten opzichte van mijn oude LCD-tv.
Erg groot en erg helder, wat mede door de glasplaat komt die aan de voorkant zit.

Heb jij ook een Samsung PS51D6900?