Logitech Ultimate Ears 200 Noise-Isolating Earphones (Grijs) Review

crankthisup 8 december 2011, laatste update op 23 november 2015, 827 views

Logitech Ultimate Ears 200 Noise-Isolating Earphones (Grijs)

Na 2 weken stuk, wollig, dof geluid.

Pluspunten

• Stevig aanvoelende kabel
  • Normale prijs

Minpunten

• Slechte pasvorm
  • Matig geluid - te dof
  • Heel snel defect

Deze vielen dik tegen. Had hiervoor de Panasonic RP-HJE 350 dopjes waar ik erg tevreden over was. Het geluid was helderder dan de Sennheiser CX200 die ik hiervoor had. Daarnaast heb ik er super lang mee gedaan, ben ze alleen kwijt geraakt.

In de winkel twijfelde ik tussen deze en de panasonics. Verkoper gevraagd en zei dat de Ultimate Ears toch wel wat steviger waren en ook het geluid zou toch echt beter zijn. Leek me een logische keus: De Ultimate Ears!

Eenmaal thuis heb ik ze eventjes geprobeerd. Viel me nogal tegen, maargoed ze waren misschien nog niet ingespeeld. Heb ze toen twee dagen non-stop laten inspelen. Helaas was het geluid nog steeds niet veel verbeterd. Alles klonk dof, qua bass vergelijkbaar met de Panasonics, maar miste een zekere helderheid. Ook vielen ze telkens uit m'n oren, ondanks dat ik de kleinste dopjes erop had gezet. Nja, niet de meest geweldige aankoop, maar goed; hier houd ik het wel even mee uit. Ze waren toch zo stevig!

Nou niet dus, na 2 weken hield het rechter dopje er al mee op. Op slag dood, niks meer aan te doen. Het probleem zat hem niet in de kabel, het geluid was echt ineens weg. Heb het idee dat het het speakertje zelf was.

Koop voor ongeveer t zelfde geld de Panasonic RP-HJE 350 of Panasonic RP-HJE 355. Perfecte pasvorm, goede bass, helder geluid, stevig en een goede prijs/kwaliteitsverhouding

Ook de CX200 zijn ook veel beter.

Heb jij ook een Logitech Ultimate Ears 200 Noise-Isolating Earphones (Grijs)?

Als de dopjes al zo snel uit je oren vallen, heb je dan niet juist te kleine siliconendopjes gebruikt?

Altijd jammer als een aankoop zo tegenvalt!
het inspelen van speakers?

heb ik nog nooit van gehoord, is dat nodig dan. En wat veranderd er effectief dan in het speakertje dat het na het "inspelen"beter wordt?

Het is altijd Balen als iets snel kapot gaat maar lijkt me een simpel garantie dingetje toch....
Normaal gesproken zou 1 dag inspelen voldoende moeten zijn...
De speakertjes zouden dan zogenaamd losser trillen wat de geluidskwaliteit bevorderd.
Ik gebruik zelf Creative EP-630's en die bevallen me erg goed voor een kleine 4,50...

[Reactie gewijzigd door Tenarious op 9 december 2011 09:59]

Dat is best jammer, na twee weken al kapotte oortjes.
Heb zelf de 200vi, versie met microfoon van de 200, en daar ben ik best tevreden mee. Na een ruime maand doen die het gelukkig, even afkloppen ;), ook nog. Wel inderdaad een beetje dof geluid, maar naar mijn idee wel behoorlijk voor het geld.

Wat WeeDzi zegt, was je er al mee langs de winkel geweest voor garantie?
succes daarmee in ieder geval :)