Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) Review

Jary01Newbie 5 december 2011, laatste update op 5 december 2011, 1.206 views

Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)

Pluspunten

• Vooral erg stil.
  • Stevige kast.
  • Redelijke prijs.

Minpunten

• De voorkant moest gedemonteerd worden omdat niet alle stekkertjes waren aangesloten.

Na installatie werkten de USB-2 poort en de cardreader aan de voorkant niet.
Daarna heb ik vastgesteld dat de USB-aansluitingen op het moederboard goed werkten.
Dus de fout moest in de aansluiting zitten naar de voorkant van de kast.
Daarna heb ik de voorkant verwijderd.
Het bleek dat de USB-stekkertjes van de kabel naar het moederbord boven in de kast niet waren aangesloten.
Dus stekkertjes aansluiten en daarna was het probleem opgelost.
Voor de rest heb ik de middelste drive-bay verwijderd zodat de voorste ventilator beter zijn werk kan doen.
Over het eindresultaat ben ik erg tevreden:
Stevige kast, en erg stel en gemakkelijk uit te breiden met nieuwe drives.
De USB-3 aansluiting aan de voorkant heb ik aangesloten door de bijbehorende kabel door da achterkant aan te sluiten op de USB-3 poort op de achterkant van de PC.

Heb jij ook een Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)?

Naast het feit dat het niet echt een review is verbaas ik me er toch een beetje over. Je geeft de kast een algemene beoordeling van 3 sterren, maar vervolgens zeg je in de tekst dat je erg tevreden bent over het eindresultaat?
Daarnaast zeg je bij positieve eigenschappen dat ie stevig, stil en redelijk geprijsd is. Ten eerste zie ik dat niet terugkomen in de onderbouwing, ten tweede strookt dat niet helemaal met de gegeven 3 sterren voor zowel bouwkwaliteit als algemeen.

Dat van die aansluitingen in het frontpanel; de frustratie kan ik me voorstellen, maar het is een klein euvel dat zo opgelost is en rechtvaardigt mijns inziens niet je eindoordeel...
Blijkbaar is deze site niet bedoeld om een opmerking over een produkt weer tegeven. Het is blijkbaar alleen de bedoeling om over een produkt een uitgebreide review te geven.
Ik zal echter nooit over een simpel produkt een uitgebreid verhaal schrijven.
Op deze site zal ik mijn opmerkingen tav een produkt daarom in het vervolg achterwege laten.
Ik was nieuwsgierig of ik de enige was die het betreffende euvel had ondervonden.
Tav de beoordeling: als ik een nieuwe auto krijg uitgeleverd waarbij ik achter het dashboard nog een kabeltje moet aansluiten om de richtingaanwijzer te laten werken krijgt van mij ook een lagere waardering.
Vandaar dus de iets minder hoge waardering voor de Silencio 550.
Ik ben er ook niet lyrisch over.
Kabels achter het mobo langs de foam, in het (van voren bekeken) rechter paneel, laat "moeten" achter en maakt contact, dus minder geluiddemping vanwege trillingdoorgave.

In combi met een be quiet e9 500 watt komen dan de stekkers ook op de middenstijl uit.
Gewone sata kabels kan niet zonder stress op de connectors, dus je moet eigenlijk gehoekte hebben voor alle hdd's

Achterop zijn er 3 openingen, ster-rondjes van rubber, voor kabels/waterkoeling = geluid uitlaat en verminderde flow van de luchtstroom.

Ik krijg de losse drive bays met geen mogelijkheid van hun plek, alsof de kast per ongeluk toch op de pop-nagel / puntlas assemblage lijn heeft gestaan.

De deur moet je met veel beleid dichtdoen wegens sterke magneten, de 'klap' bij te snel dicht doen.

USB 3 poort danwel kabel boven op voor, werkt niet goed, rest van mobo usb 3 wel en bracket uit zelfde mobo uitsluiting als waar die voorop op zat, werkt er wel goed op...

En zo nog wat dingen.

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 8 oktober 2012 10:48]