Specificaties Simulatie, Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

OpenTTD, PC (macOS / OS X) Review

Hyronymus 5 december 2011, laatste update op 5 december 2011, 918 views

OpenTTD, PC (macOS / OS X)

Pluspunten

• zeer verslavend spel met een hoge herspeelbaarheidsfactor
  • veel gratis downloadable content via eigen content server
  • heel veel varitie door downloadable content
  • OpenTTD heeft multiplayer modus op dedicated servers
  • beschikbaar voor verschillende besturingssystemen

Minpunten

• geluid en de graphics zijn wat ouderwets
  • als je bedrijf goed draait is het onderhoud van voertuigen wat omslachtig
  • veel aan te passen instellingen
  • economisch niet erg veel diepgang

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Ik heb geluid met voldoende beoordeeld omdat het na 16 jaar spelen niet anders ken. Het is geen supergeluid (MIDI-files), persoonlijk zet ik vaak andere muziek op tijdens het spelen.

Prestaties zijn goed, op hele grote kaarten kan echter vertraging optreden als de spelersnetwerken groot worden.

Prijs is zeer goed omdat het gratis te downloaden is :).

Het leukste aan OpenTTD blijft dat het nooit verveeld om een mooi netwerk op te bouwen. Met de komst van nieuwe, betere computertegenstanders uit de community worden zelfs potjes tegen de computer leuk om te doen. Het spel duurt standaard 100 jaar en je kan ook eerder starten, afhankelijk van de ondersteuning van downloadable content.

Als speler kan je veel instellingen wijzigen aan het spel en daarbij ook de al genoemde downloadable content zoeken op de eigen content server, Bananas. Dit werkt heel handig ook via een knop in het spel zelf. Intussen zijn enkele mooie graphics gemaakt en wordt nog altijd hard gewerkt aan, veelal thematische, graphics bijvoorbeeld rondom een specifiek land.

Heb jij ook een OpenTTD, PC (macOS / OS X)?

Wat een topspel inderdaad, mag ik voor de economische diepgang de FIRS Industry mod aanraden?
Die gebruik ik zelf ook en die biedt zeker genoeg uitdaging in het bieden van een goede dienstverlening aan steden en industrieŽn. Voor het managen van je eigen bedrijf ontbreken er naar mijn mening echter nog wat economische uitdagingen :).