Specificaties 5,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart Review

djro93 2 december 2011, laatste update op 2 december 2011, 1.258 views

Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart

Pluspunten

• Snelheid
  • Zeer mooi en groot beeld
  • S-Pen werkt zeer goed
  • camera maakt mooie foto's

Minpunten

• Had liever 4.0 gezien
  • lijkt op S2 alleen dan groter
  • Camera ingezoomd is hij niet netjes

Deze review schrijf ik met veel plezier want ik was namelijk 1 van de 5 winnaars van de Samsung Galaxy Note.
Ik wil even duidelijk maken dat mijn vorige mobieltjes de LG kf600 en GW620 waren dus dit is dan wel weer wat anders.
En laat ik er maar gelijk mee beginnen van hij is groot!
Maar gelukkig nog niet zo groot dat je er niet mee kan werken.
Daarom was het de eerste dag ook even wennen.
En natuurlijk om te proberen of hij in je broekzak past en met iedere broek die ik tot nu toe aan heb gehad past hij wel makkelijk.

Inhoud

Toen ik hem eenmaal open maakte was dat het doosje voor een mobiel relatief klein was (vorige mobieltjes kreeg je er echt een grote doos bij)
Door zijn grootte past alles er wel gewoon netjes in.
En als je hem open doet zie je netjes het mobiel (tje) liggen en als je die weghaalt ligt eronder:
Oortjes;
Accu;
Oplader + Usb aansluiting;
De S-Pen (stylus);
En het extra ‘hoesje’ om hem er zeg maar op een echt notitie boekje te lijken.

Aanzetten
Dan haal je alles er natuurlijk eruit en zet je de mobiel aan.
Het enige wat je echt hoeft te doen is met je Gmail account inloggen en anders hem aanmaken (ik had er gelukkig al eentje van mijn vorige android dus dat ging makkelijk).
Ik had mijn oude sim kaart erin gedaan, mijn pin ingeven en je kan er gelijk mee aan de slag.

Gebruik
Toen ik hem eenmaal in me hand had vond ik hem toch kleiner dan dat ik in mijn hoofd had.
Al moet ik wel zeggen het moest wel wennen.
Als eerste wat ik had gedaan was een smsje versturen en dat ging toch makkelijker en vloeiender dan ik dacht.
Al moet ik eerlijk zijn ik had 2 woordjes met Swype geprobeerd en toen had ik het toch maar uitgezet want ikzelf vind het wat minder lekker werken en die toetsen liggen daarvoor toch iets te ver uit elkaar.
En na dat smsje probeerde ik te bellen en dat voelde wel heel raar.
Om zo’n groot ding aan je oor te hebben is zeker wennen maar het werkt wel! Zij konden mij verstaan en ik makkelijk hun.
Het video bellen heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd want geen van mijn vrienden of familie weet het niet of heeft dat niet.

S-Pen
Vooral verrast door de ‘S-Pen’ want ik heb al vaker mobieltjes in mijn hand gehad met stylus maar deze waren toch weer te klein voor mijn handen wat ook niet lekker werkt en met deze werkt het wel goed en hij is groot genoeg om hem echt als ‘pen’ vast te houden.
En ook hoe precies hij is, ik had gelijk met het mee geleverde S Memo mijn beste plaatjes en teksten proberen te schrijven en het werkt snel en je kan hem voor linkshandige instellen.
Ook waar ik later achter kwam is dat als je het knopje op de pen indrukt en bepaalde handelingen maakt hij ook al ‘terug’ en ‘menu’ werkt, dus als het een koude winter word en je handschoenen aan hebt kan je met gemak de pen gebruiken.

Beeld
Dan heb je natuurlijk ook nog het beeldscherm en hoe dat eruit ziet en werkt.
En daar ben ik ook zeer positief over de kleuren komen echt tot zijn recht met het Amoled scherm en de touch werkt nog heel lekker ook bij mijn GW620 had je altijd wel het gevoel dat je een beetje moest drukken voordat hij werkte en met deze lijkt het wel of het met een veer zou moeten doen, ook wel hij is aardig gevoelig en gelukkig alleen voor je vingers/hand anders zou hij van alles kunnen doen in je broekzak.
En met het beeldscherm zijn de filmpjes ook in zeer mooie kwaliteit.

Accu

Er zit een 2500mAh accu in en dat is groter dan wat er tegenwoordig in een mobiel zit en om te zeggen daar ben ik blij mee want dat scherm verbruikt toch wel het meest ook al heb ik alles te gelijk aanstaan.
Maar als het beeld uitstaat dan doet hij echt heel lang mee.
Zo had ik een avond niet opgeladen en toen was hij 42% en de volgende ochtend (met wekker etc. aan) was hij nog steeds 42% dus zonder het scherm aan gaat hij echt heel lang mee.
En als je alles te gelijk doet zou je voor mijn gevoel 2 dagen mee kunnen dat is in ieder geval meer dan tegenwoordig.

Camera
Hij heeft een 8MP camera en ik moet zeggen het ziet er mooi uit.
Maar als je gaat inzoomen, ja het is logisch kwaliteit gaat achteruit, maar bij deze zie je dat jammer genoeg wel.
En met filmen is niet ingezoomd ook echt zeer mooi maar als je inzoomt zie je wel echt het verschil.
Dat vind ik op zich wel jammer.
Maar voor de rest ziet het er netjes uit net zoals de flits die is ook aardig fel dus bij nacht heb je nog steeds goed opgelichte foto’s.

Snelheid
En als laatste de Snelheid en wat hij allemaal kan.
En die 1,4GHz Dual Core merk je echt!
Ik vind hem echt heel snel , maarja als je naar mijn oude mobieltjes kijkt begrijpt u dat ook wel.
Ik heb er natuurlijk al een aantal spelletjes op staan en een paar andere apps en multitasken lukt makkelijk.
Komt denk ik ook door de 1GB Ram geheugen die er nog in zit.

Ik ben zeer positief over deze telefoon.
Ook al vind ik het wel jammer van de camera ook al gebruik ik het minder zal vast wel een van jullie die dit lezen het wel gebruiken.
Hij is snel, beeldscherm werkt lekker en mooie kleuren en de S-Pen is een goede bijvoeging en het werkt echt heel goed.
En de grotere accu die erin zat was ook wel nodig anders zou hij nooit zolang mee kunnen gaan.
Ook al is 2.3 goed had ik er graag 4.0 gezien maar die komt rond januari/februari.
Dus dat word dan afwachten.
En ik wil graag Tweakers echt heel erg bedanken voor deze kans, en ik ben er heel blij mee.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart?

Reviews door de redactie