Shure SRH240 (Zwart) Review

guidonno 22 februari 2012, laatste update op 18 april 2016, 1.841 views

Shure SRH240 (Zwart)

Mooie koptelefoon die [u]kwalitatief goed[/u] in elkaar zit. De pasvorm is heerlijk!

Pluspunten

• Kraakhelder geluid
  • Stevig
  • Lang snoer (op de fiets minder handig!)
  • Mooi design

Minpunten

• Bas is uitgebalanceerd. Voor Dubstep of hardstyle minder geschikt.
  • Er zit aan het uiteinde een schroefdraad van de 3.5mm aansluiting. Storend voor op MP3 speler/Mobiel/Ipad
  • Ontzettend lang snoer.
  • Rubber/Plastic laat na 3 jaar los. Bij normaal/weinig gebruik

Mooie koptelefoon die kwalitatief goed in elkaar zit. De pasvorm is heerlijk! Ik vind het echter wel storend dat overal heel groot ''SHURE'' staat. Dit had van mij wel iets kleiner gemogen.

Weergavekwaliteit
Belangrijk is natuurlijk is de de weergavekwaliteit. Het geluid is echt kraakhelder. Vooral de hoge tonen komen perfect tot hun recht. Gitaar,piano's, hoge tonen komen heel goed tot hun recht. Op het internet is bekend dat deze koptelefoon niet een diepe bas heeft. Na het luisteren van wat dubstep is dit idd goed te merken. De bas valt wat tegen..!
Daartegenover is het geluid wel goed uitgebalanceerd(Hoog-laag). Ik heb nog niet kunnen testen of dit ook geld voor max. volume. Dit komt later nog ivm het inspelen van de koptelefoon.

Omgeving
De koptelefoon past lekker en sluit het geluid van buiten goed af. Voor op de fiets nogal gevaarlijk! Maar perfect als je veel broertjes hebt. :z

Over de prijs kan ik niet veel zeggen. Voor mij is 57,- incl erg veel geld voor een koptelefoon. Ik heb echter geen enkel moment spijt!

De alternatieven zijn:
-Sennheiser; beluisterd in de mediamarkt. Veel bas en niet uitgebalanceerd! (30-50 modellen)
-AKG; AKG heeft de 518, deze gaat via je nek. Aangezien ik veel fiets lijkt me dat niet fijn in de winter. Het geluid schijnt wel subliem te zijn ;(

Besteld bij Redcoon. Levering ging netjes en binnen 4 werkdagen.

22-02-2012
De koptelefoon werkt perfect! Doordat ik hem nu een poosje draag merk ik dat het wat knellende ervanaf is.De koptelefoon is goed ingespeeld en het geluid is kraakhelder.
Ik draag de koptelefoon elke dag, met -10 graden op de fiets is geen probleem. De koptelefoon kan zeker een stootje hebben. Echter ben ik wel erg voorzichtig met het snoer ivm draadbreuk.

18-04-2016

Na 3 jaar begint het rubber los te laten. Niet heel erg, maar wel jammer.

Heb jij ook een Shure SRH240 (Zwart)?

Hmm, moeilijk, voor dubstep en hardstyle snap ik nog wel dat deze minder is... Maar voor trance/house? Heb je hem trouwens ook al versterkt geprobeerd?
Verder nette review, ware het niet wat kort. Voordeel van de twijfel 2/3 sterren.
Voor trance/house een prachtige koptelefoon. Versterkt heb ik hem nog niet geprobeerd. Dit ga ik snel proberen ;) Bedankt voor het advies.
Ik heb hem ook besteld. Ook bedankt voor het advies.
Laat maar weten wat je ervan vindt! Ik ben erg benieuwt :)

* Laat de koptelefoon een nachtje inspelen
The highs are sometimes really harsh and hurt my ears , I have not burned these headphones in, so things could change. But as it is, the highs are not the best. To me, if they hurt me ears, they deserve such a low score. I'm hoping the highs change after a burn in.
Had jij hier ook last van voordat je ze in liet spelen?

EDIT: en anders zal ik het wel niet merken, ik kom van goedkope, oude speakers af waar op het plaatje "Frequency response: 80~20000Hz" staat.

[Reactie gewijzigd door iThinkSo op 24 februari 2012 14:56]

Nog nooit last van gehad! Als je de volume op maximaal zet zijn de hoge tonen erg scherp maar nog steeds helder. De koptelefoon geeft pas het maximale resultaat nadat hij goed is ingespeeld... wellicht was dat het probleem.
Heb hem dus net vandaag binnen, en klinkt al erg lekker. Ook voor bijvoorbeeld hardcore heb ik zat bas. Kan er misschien er aan liggen dat ik hem versterkt gebruik. Zelfs met het nummer "Bass Machine" klinkt ie lekker, wat ik toch niet verwacht had. Ik ga denk nog wel een uitgebreide review schrijven, maar dat komt later wel.
Gelukkig ben je er tevreden mee! Ik zie graag je review tegemoet!
Wat vind je vervelend aan het schroefdraad? Ik heb er met mijn SRH840 helemaal geen last van. Ik vind het eigenlijk erg prettig. Door het schroefdraad zit het verloopje altijd goed vast als je hem gebruikt.
Ik gebruik de koptelefoon voor onderweg(Fiets). De 3,5 mm connector moet dan niet dikker zijn dan de telefoon is. Als ik de telefoon in de broekzak stop gaat de connector soms iets los doordat hij blijft haken.
Anderzijds, de aansluiting voelt wel ontzettend degelijk!
Ahh. Ik begrijp wat je bedoeld. De plug is inderdaad redelijk dik en zwaar en daardoor dus makkelijker er uit te trekken.
Smoot,
Hoe bevalt de SRH840? Nog steeds tevreden?