Specificaties zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Creative HS-950 (Zwart) Review

Gabr1e7 26 november 2011, 319 views

Creative HS-950 (Zwart)

Pluspunten

• Zuiver geluid
  • On Ear (weet niet of dit wel positief is)
  • Past goed op hoofd
  • Flexibel
  • Lange Kabel
  • Volume buttons
  • Microphone on/off switch

Minpunten

• Microfoon werkt niet goed op PS3
  • Is niet draagbaar met een bril (klemt oren)

Had een headset nodig voor mijn PS3, dus moest een USB aansluiting hebben. Na tijdje zoeken kwam ik op deze uit, de HS-950. Ziet er erg mooi uit! Toen ik hem thuis had kon ik niet wachten om hem te gebruiken, dus eerst ff aan mijn macbook aangesloten en de microfoon getest, werkt perfect. Muziek gedraaid om te kijken of het geluid ook mooi is en ja hoor, klinkt goed! Niet te veel bass. Daarna getest in bootcamp onder Windows 7 met de CD die ik erbij had gekregen. Software was dan wel al verouderd maar dat is meestal zo, gewoon ff updaten en alles werkt mooi.
Microfoon werkt perfect en geluid klinkt super!
Toen in mijn PS3 gestopt want daar had ik hem voor gekocht natuurlijk.
Naar accessoire instellingen gegaan en de playstation zag hem direct, ik dacht mooi! Hij werkt! Nou, niet dus! Blijkbaar functioneert hij wel gewoon als headset die ontvangt maar als ik praat hoort niemand anders mij. Misschien ligt het aan het volume? In accessoire instellingen volume omhoog gekrikt en ja! hij doet het pas vanaf 4 (gaat tot 5) Maar het klinkt erg vervormd en er klinkt een hele lage toon doorheen, alsof de microfoon recht voor een subwoofer, onverstaanbaar dus...
Erg jammer, nu gebruik ik hem soms maar voor mn laptop om muziek te luisteren want ik game vrijwel nooit erop.
Kon hem ook niet meer terug brengen omdat het een ''hygiŽne" product is zei de winkel medewerker. Heb hem overigens gekocht bij Computerland in Hoofddorp.

• Sony PlayStation 3 40Gb Zwart
  • Windows 7

Heb jij ook een Creative HS-950 (Zwart)?

Das een goeie, ik zou stampij maken als ik jou was.Ik heb een keer een Logitech headset bij Paradigit gekocht, 3 dagen later teruggegaan en kreeg netjes m,n centjes terug hoor.
Nog niet zolang geleden een § 300,- plus koptelefoon besteld van AKG, binnen een week retour en gewoon m,n geld terug.
Als je er normaal mee bent omgegaan dan zou het net zo goed kunnen als bv met een toetsenbord of een muis.Ik ben bang dat je je hebt weg laten piepelen, daar moet je alsnog verhaal halen als je nog binnen de normale aankooptermijn zit.
Tja :l het is nu al te laat, anders had ik hem wel ff terug gebracht want ik had hem gekocht voor de playstation. Ik ga altijd goed met mijn spullen om, netjes opbergen, altijd de dozen bewaren, papieren, cd'tjes etc. Omruil termijn was 14 dagen dacht ik en het is nu al 36 dagen geleden dat ik hem had gekocht. Ben wel genaaid dan haha.
Het hoeft nog niet te laat te zijn hoor. Het is namelijk zo dat de omruiltermijn van een winkel aangeeft tot wanneer jij dat ding terug mag brengen als je ontevreden bent met je aankoop.

In jouw geval is het heel anders. Jij bent op zich niet ontevreden met je aankoop. Het punt is alleen dat je microfoon het niet doet en dat betekent niet dat jij ontevreden bent over je aankoop, maar dat je product het niet doet! Dat valt als het goed is onder fabrieksgarantie en niet onder het omruilbeleid van een winkel.

Als ik jou was zou ik bij die winkel je hele verhaal vertellen over wat wel en wat niet werkt (als je dat nog niet gedaan hebt), en als dat niets uithaalt Creative gaan bellen/mailen met het verhaal dat je microfoon het niet doet op je ps3 en wel op je laptop. Dan krijg je vast wel een duidelijk verhaal en/of een werkende headset.

[Reactie gewijzigd door Egocentrix op 26 november 2011 16:35]

Bedankt voor je reactie, ik zal dat maar gaan doen dan, eerst ff naar Computerland en daarna Creative bellen of mailtje sturen. If het onder garantie kan vallen weet ik niet aangezien er nergens staat dat ie op de playstation zou werken.