Trust MC-1500 Review

Bart_K 29 november 2011, 242 views

Trust MC-1500

Pluspunten

• Je kunt hem overal neerzetten
  • Gemakkelijk te gebruiken
  • Geen installatie nodig
  • Kabeltje vrij lang
  • De prijs

Minpunten

• Een kleine ruis op de achtergrond
  • Zeer slecht geluid als hij in de buurt van een sub woofer staat
  • Moet dichtbij staan
  • Kabeltje erg dun

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Features
De features van deze microfoon is niet erg uitgebreid. Het is een externe microfoon dus heeft geen speciale features op de aan/uit knop na.

Kwaliteit geluidsweergave
Er zit geen speaker in. Hiervoor heb je een hoofdtelefoon of speakerset voor nodig.

Kwaliteit geluidsopname
De kwaliteit van de opname is goed genoeg voor programma's zoals skype en teamspeak. Alleen heeft hij een kleine ruis op de achtergrond als je het geluid hard aan zet. Omdat het een externe microfoon is, is hij erg gevoelig voor de speakers van een evt speaker systeem. Als je een hoofdtelefoon gebruikt heb je daar geen last van.

Gebruiksgemak
De microfoon is heel simpel uitgevoerd. Je hoeft hem maar in te steken in je pc, het geluid via je besturingssysteem goed in stellen en hij kan in gebruik genomen worden.

Bouwkwaliteit en afwerking
De microfoon is erg licht. Hij is me nu al, door mijn eigen onhandigheid, vaak gevallen maar hij werkt nog perfect. Het kabeltje is er dun en ik denk dat dat ook een reden is voor de ruis. Hij ziet er mooi uit, alleen jammer dat hij grijs is want de rest van mijn pc is allemaal zwart. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Ik ben heel positief over de prijs, ik heb hem een hele tijd geleden gekocht voor 14 euro. Toen was hij nog niet zo oud. Nu is hij al helemaal goedkoop. Ik heb hem gekocht in de winkel bij de kijkshop.

Heb jij ook een Trust MC-1500?