Specificaties 5,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart Review

Tod 25 november 2011, laatste update op 28 november 2011, 1.077 views

Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart

Pluspunten

• Hoge resolutie
  • Mooie kleurweergave
  • Goede camera's
  • Voelt hoogwaardig aan
  • Mega scherm
  • Niet te zwaar
  • Android
  • Lange batterijduur
  • Bijzondere telefoon die indrukt maakt op iedereen

Minpunten

• Bijgeleverde hoesje werkt niet prettig
  • S-pen eenvoudig kwijt te raken
  • Bellen ziet er misschien een beetje apart uit.
  • Rood ziet er soms anders uit dan op je monitor: bijvoorbeeld rode balk bovenin tweakers
  • Bij zitten op de WC-valt hij WEL uit je zak:(

Hallo, ik ben Matthijs en ik heb de Galaxy Note gewonnen.

Past 'ie in je broekzak? `
~Jazeker, zonder problemen! 8-)
edit: Ja, maar als je met je broek omlaag op de wc gaat zitten klettert hij zomaar tegen de stenen vloer! Ik heb een berschermhoesje bestelt, want er zitten nu al krasjes op de zijkant.

Mijn vorige telefoon was een Samsung U600, een wat vrouwelijke schuiftelefoon. Dit is dus geen goed vergelijkingsmateriaal. Ik ben ook in het bezit van een iPod touch 4de generatie. Deze deed het in het begin erg goed, maar na de jailbreak ging de accu aanzienlijk sneller leeg en was de accuweergave niet accuraat. Nadat ik hem naar iOs 5 heb gesynchroniseerd was de accu nu steeds slechts en werd het apparaat ook slomer, zo erg zelfs dat je het merkte bij het typen. Maar goed, nu over naar deze prachtige device!

De postbode
Ik kreeg de Note netjes opgestuurd, dankjewel Tweakers.net! De doos is bijna even groot als de device zelf, dus ik schrok nogal van de grote. Naast de accu krijg je ook nog naast een standaard achterklep, een achterklepvoorklep (hier ga ik later op in) en in-eardoppen (van matige kwaliteit). De handleiding is duidelijk, maar hier zullen niet veel tweakers naar omkijken.

De telefoon is aan
Na de telefoon startklaar te hebben gemaakt heb ik hem aan de oplader gelegd. Ik heb meteen de S-pen uitgetest, het werkte redelijk, maar verwacht geen zeer uitgebreid tekenprogramma! De achterklep (het ding dat achter de accu zit? Ik weet niet hoe het anders heet) voelt hoogwaardig aan, maar ik koos er voor om de achterklepvoorklep te gebruiken. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten benoemen, maar hierdoor ziet de note eruit als een agenda. De voorklep zit voor het scherm, en het achterste gedeelte is net als de andere klep en zit aan de andere kant van het scherm. Het materieel voelt hoogwaardig aan, alleen kan je de telefoon niet prettig vasthouden met de bijgeleverde "case" (de voorklepachterklep)

Het scherm
Ja, het scherm lekker groot! En mooi, het heeft mooie kleuren en een zeer hoge resolutie. De HTC desire HD die ik de volgende dag van een vriend zag leek opeens veel kleiner dan eerst. iPhones vallen echt in het niet bij deze telefoon, hij eet ze als het ware op. Volgens mij hebben ze bij Samsung echt gekeken hoe groot de iPhone in zijn geheel is, en hebben ze daarna het scherm daar op af gesteld. Het scherm is dus even groot als een totale iPhone 4(s).

Camera
Foto's plaats ik later

Accuduur
Over de accuduur ben ik zeer tevreden, ik heb er bijna twee volle dagen mee gespeeld, en hij ligt nu pas aan het infuus. Browsen zuigt wel vrij zwaar aan de accu, bellen juist niet (naar mijn idee). Ik kon de laatste 3% procent van mijn accu geen foto's meer maken of video's meer kijken, een beetje apart.

Luidspreker en communiceren
Ik vind de luidspreker niet bepaald van bijzonder hoge kwaliteit, dit merk ik bij het kijken van filmpjes. Dit is echter wel te verantwoorden, want filmpjes kijk je meestal met oortjes, of je stopt een USB in je tv en je kijkt daar de film vanaf.

Ik heb geen enkele problemen gehad met bellen dusver (in de twee dagen dat ik in bezit ben v.d. Note), zowel gebeld worden als bellen was geen enkel probleem. Provider is Hi/KPN. SMS'en werkt ook erg fijn, het kostte me geen enkele moeite om te wennen aan Swype, maar vooralsnog gaat "echt" typen (met twee duimen) nog het snelst bij mij. Het typen op dit grote scherm vind ik een stuk fijner dan op die 3,5 inch die appel je geeft. De overstap van Whatsappen met de iPod touch (Ja, dat kan.) naar Whatsappen op dit apparaat was geen probleem.

Ik heb nog geen opmerkingen gehad over dat enorme ding aan mijn oor, maar mensen vroegen al wel of "daar wel mee te bellen valt", nou wat mij betreft prima. Ik denk dat de telefoons in de loop der jaren nog wel wat groeien en aankomen, zodat het er al gauw minder raar uit zal zien dan nu.

Browsen
Werkt goed, en het leest echt een stuk fijner af van een groter scherm. De hoge resolutie is hierin echt handig ten opzichte van de HTC's en de andere Samsungs.

de stylus
Ja, die ziet er echt heel chique uit, soms aai ik hem zelfs maar hij is niet echt van nut voor mij. Als ik mij verveel kan ik tekeningetjes maken, maar ik denk niet dat ik hem ooit ga gebruiken voor aantekeningen voor Natuurkunde of scheikunde, daar heb je echt een groter schrift vind ik.

Je kan hem ook gebruiken voor SMS'en, echter vind ik dit niet effectief (lees snel) genoeg werken. Ik vind typen het snelst, maar ik oefen nu vooral met swypen, dat werkt namelijk ook hartstikke goed.

Je kan je toestel ook prima bedienen met de stylus, sommige sneltoetsen (toetsen?) kan je zelfs alleen uitvoeren met je stylus (bijvoorbeeld het openen van S-memo lite: een kleinere variant van S-memo). Ik denk dat de stylus soms nog sneller werkt dan werken met je wijsvinger en je duim, echter vergeet ik hem vaak op te bergen, dus ben ik hem al een paar keer kwijt geweest (dan lag hij vaak op de bank of op mijn bureau). Dit klinkt heel stom, maar ik weet zeker dat dit bijna iedereen wel zal overkomen. En als het gebeurt, ben je je geliefde pennetje kwijt!

Email
Tja, wat kan ik hier over zeggen, werkt gewoon netjes! En is mooi ge´ntergreerd in het mooie scherm.
Een voordeel van het grote scherm is ook dat er meer apps op passen, echter maakt hier maar weinig gebruik van aangezien ik mijn apps het liefst in een lijst gebruik (op alfabetische volgorde)

Hij is behoorlijk prijzig, echter heb ik mijn zuurverdiende geld niet aan hoeven opmaken omdat ik hem gratis kreeg van tweakers.net. Ik vind het dan ook moeilijk om hier een oordeel over te vellen, hij is in mijn ogen in ieder geval meer waard dan de overpricede iPhone 4s. De software werkt naar mijn mening even snel, en hij is ook veel groter. Bovendien is dit ding gewoon een icoon. Als je boven het modaal verdient zal ik deze telefoon zeker aanschaffen als je nog geen smartphone hebt. Het is echt een pareltje, nee beter gezegd, een enorme diamant!

Omdat ik deze telefoon pas twee dagen heb wil ik niet al te diep op sommige functies van de telefoon ingaan, hierover later meer.

Foto's telefoon later

voorbeelden foto's telefoon later

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Eerste foto onderin review is een belabberde foto van de meegeleverde case.
Zelf ben ik niet zo van grote telefoons, maar mooi dat sommige mensen er wel van kunnen genieten.
Gefeli man!

Fijn om wat onafhankelijke ervaringen lezen.
Weet iemand hoe ik grotere foto's dan 300 kb kan inzenden (de foto's van de Note zijn 2,5 mb per stuk ofzo?