Creative EP-830 (Zilver, Zwart) Review

Daniel36 7 oktober 2012, laatste update op 7 oktober 2012, 776 views

Creative EP-830 (Zilver, Zwart)

Pluspunten

• Goede, diepe bas zonder te "boomen", prima hoog en midden.
  • Goede pasvorm met de grootste sleeves voor mijn (grote) oren.
  • Drie jaar meegegaan.

Minpunten

• Het plastic gedeelte van de plug liet al vrij snel los.
  • Dit veranderde overigens niets aan de werking van het setje.

Dit begon als een eenvoudige review die ik invulde toen ik de dopjes al enige tijd had.
Ik was erg tevreden over het geluid van deze dopjes, midden en hoog zijn goed en de bas is zelfs heel goed.
Let wel, ervoor heb ik altijd relatief goedkope dopjes gehad, die ook niet in-ear waren.
Verder was ik tevreden over wat ik kreeg : naast het setje in ears ook drie maten sleeves en een opbergzakje.

Ik heb vrij grote oren waardoor bij mij de grootste sleeves goed pasten.
Ze bleven uitstekend zitten en dat was wel een verademing na verschillende koptelefoontjes die nooit echt goed bleven zitten.

Vandaag heb ik het nagekeken en ik heb dit setje gekocht in december 2009.
Inmiddels hebben ze helaas de geest gegeven, links geeft geen geluid meer door een draadbreuk bij de plug.
Ze hebben het dus bijna drie jaar volgehouden en dat is toch een uitstekende score lijkt me.
Ik denk dat ze kapot zijn gegaan door mogelijk twee oorzaken : ten eerste ben ik meerdere keren ergens achter blijven hangen met de draad (verrekte handgreepjes van ons keukenblok, zelfs met de kabel vrij strak langs mijn kleding naar mijn broekzak ging dat weleens mis.
Gevolg is dan dat ze uit je oren springen, maar de plug krijgt dan wel een opdonder lijkt me.Ten tweede heb ik de mp3 speler met de oordopjes ook wel eens laten vallen en van een keer weet ik dat hij precies op de plug terecht kwam.

Ik gebruikte ze op een Sandisk sansa clip 2gb waarop een eenvoudige equalizer zit.
Eerst stelde ik hem wel eens op custom in en dan zette ik de lage tonen wat zachter en de hoge wat hoger.
Gaandeweg gebruikte ik hem steeds meer gewoon op normaal.

• sandisk sansa clip 2 gb

Heb jij ook een Creative EP-830 (Zilver, Zwart)?

nice dat je na 3 jaar nog aan je review dacht! _/-\o_ Kun je ook vertellen hoe de draadbreuk kwam? Als dit een duidelijke oorzaak had is het goed om het erbij te zetten.
Ja, zal ik erbij zetten.
Bedankt voor je reactie btw. :)
Mijn 2e set is ook kapot gegeaan.
Heb nu een Senheiser, die wat beter is in de bouwkwaliteit
Ik heb net een setje M6 van Meelectronic besteld, ben benieuwd.
Wel overwogen nog een setje 830 te kopen, maar iets anders proberen is ook leuk. :) Tijdelijk een setje mx 260 van Sennheiser, da's k.u.t. man!

[Reactie gewijzigd door Daniel36 op 8 oktober 2012 15:48]