Skullcandy G.I. (Grijs, Zwart) Review

Bart_K 29 november 2011, 401 views

Skullcandy G.I. (Grijs, Zwart)

Pluspunten

• Lekker zacht
  • Vrij goed geluid
  • Lange kabel
  • Mooi design
  • Goed geregelde garantie

Minpunten

• Het plastic kraakt

Kwaliteit geluidsweergave
Het geluid is vrij goed. Het is niet perfect maar ik vind dat voor deze prijs dat ook niet nodig is. Dan zou ik wel voor een veel duurdere zijn gegaan. Zowel de hoge als de lage tonen worden goed weergegeven.

Gebruiksgemak
Hij is goed te gebruiken voor een telefoon/mp3 maar ook voor een evt pc/laptop. Hij is zeer gemakkelijk op te zetten en zit heel lekker. Ook al je hem niet in gebruik hebt, en hem dus om je nek hebt hangen, zit hij niet storend. Echter moet je daar in het begin wel een beetje aan wennen.

Bouwkwaliteit en afwerking
Ik vind het best jammer dat hij kraakt bij teveel bewegingen. Het plastic had wel wat beter mogen nagekeken worden. Bovendien is hij al een keer kapot geweest, toen opgestuurd en gelukkig wel direct een nieuwe gekregen. Die was in kwaliteit al een stuk beter als de vorige in het begin. Ik twijfel of die eerste, die ik ook via een skullcandy importer had gekocht, wel echt was.

In mijn ogen is het bedrag wat ik betaald heb het wel waard wat hij uiteindelijk oplevert. Maar dit is natuurlijk een beetje een mening van mezelf aangezien ik niet veel andere hoofdtelefoons in gebruik heb gehad.

Heb jij ook een Skullcandy G.I. (Grijs, Zwart)?

ik heb deze zelf ook gehad. en moet toch zeggen dat het een on ding is.

Heb ook een Sennheiser HD201 gehad heeft mij toen zo'n 23 euro gekost en in vergelijking was die op bijna elk vlak beter dan de skullcandy die meer dan de dubbele prijs was (skullcandy overtrof hem toch net op design.)

Comfort en geluid en voor al de kwaliteit van de gebruikte onderdelen waren gewoon simpelweg beter bij de Sennheiser.

Waar de skullcandy al bijzonder snel last had van meerdere kabel breuken, heeft de Sennheiser dat na 2 jaar nooit gehad. (is uiteindelijk gesneuveld nadat er een tas op was gevallen.)
Met de koptelefoon die ik nu heb is de vergelijking helemaal zoek maar dat mag dan ook wel (HD558)

Het enige dat echt geweldig aan dat ding was is dat er een flessenopener in zat

Dat hele ruwe rugged uiterlijk komt de skullcandy niet na in de werkelijke bouwkwaliteit, het is een zeer zwak ding waar je wel verdomd goed op moet letten.
Dan kan zeer zeker kloppen, maar je moet wel weten dat als ik een deze vergelijk met een veel duurdere/betere ik waarschijnlijk ook heel negatief ben.

Voor een eerste, vrij goede hoofdtelefoon ben ik er blij mee.

Ik gebruik hem ook haast nooit meer, heb nu vrij goede oortjes gekocht en op de pc gebruik ik heb sowieso niet aangezien ik een goede geluidsset heb.