G.Skill F2-6400PHU2-2GBHZ 2GB (2x 1GB) DDR2 Review

Bartjebart 31 juli 2007, 776 views

G.Skill F2-6400PHU2-2GBHZ 2GB (2x 1GB) DDR2

Pluspunten

• Goed te overklokken
  • Prijs/kwaliteit is goed
  • stabiel

Minpunten

• Geen tot nu toe.

Stabiliteit Score: 5
De G.Skill HZ serie zal voor veel tweakers en overclockers wel een bekend setje zijn. Ik heb een 2GB setje besteld met de bedoeling m'n systeem te overclocken. En dat lukt tot nu toe vrij aardig. Momenteel loopt m'n systeem bijzonder rustig op 2,72GHz dankzij een fsb-snelheid van 340MHz, dat doet ie op een voltage van 1,25V (undervolted dus). Da's een OC van 28% met 0,1V onder stockvoltage, lang leve C2D's Het geheugen heb ik daarbij inmiddels op 1020MHz DDR lopen, dus met een divider van 2:3. De timings daarbij zijn 5-4-4-12 op een voltage van 2,2V (0,1V bovende geteste waarden).

Featureset
800MHz cas 4 geheugn is zo ongeveer het standaard OC-geheugen geloof ik. Het setje heeft Micron D9 chips die in de overklokkerswereld aardig bekend zijn om goede prestaties.
De reepjes zijn voorzien van een zwarte heat-spreader wat ze een stoer uiterlijk geeft. Wel weer jammer van zo'n lelijke witte sticker met specs. Als je dan toch met design bezig bent, trek dat dan ook even door naar zulke details.

Stabiliteit
Tot nu toe zo'n stabiel als een rots. Zowel Orthos, 3dMark 06 en diverse games weten de reepjes op deze instellingen niet van hun stuk te krijgen.

Overklokbaarheid
Zoals gezegd lopen ze nu op 1020MHz, in plaats van 800MHz op een voltage van 2,2Volt. Verder zal ik ze niet pushen maar als je een beetje goede exemplaren treft schijn je ze zelfs tot 1200MHz te kunnen krijgen. Hier scoren ze dus goed.

Ik heb ze destijds gekocht voor 144,-. Dat vond ik zeker geen onredelijke prijs. Twee weken later stonden ze op 119,- dat is dan wel weer jammer, maarja zo kun je altijd wel blijven wachten tot andere onderdelen weer goedkoper worden en uiteindelijk sterf je met de folder in de hand, zoals men dat zo mooi zegt. Wat ik wel jammer vind is dat vlak na de aanschaf een setje Team geheugen op 800MHz met cas3 voor 109,- over de toonbank ging. Die had ik voordat geld toch wel willen hebben, maargoed, ik heb nu deze en ze bevallen prima.

Heb jij ook een G.Skill F2-6400PHU2-2GBHZ 2GB (2x 1GB) DDR2?