Specificaties Bouw, Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Anno 2070, PC (Windows) Review

Fataldarkness 7 december 2011, 2.191 views

Anno 2070, PC (Windows)

Pluspunten

• de "anno-feeling" is ook in dit deel van de serie behouden gebleven
  • mooi graphics
  • geluidseffecten zijn mooi

Minpunten

• toch wel een zware game
  • moeilijkheidsgraad is misschien wel te hoog voor de beginnende Anno-speler

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
vorige week donderdag s'ochtends gekocht, s'avonds geinstalleerd.
installatie om half 8 begonnen, en om 8 uur kon ik beginnen met spelen, en ik ben om 7 uur pas gestopt :$
heerlijk spel, ben gelijk de continuous game ingedoken als de eco's, en dat beviel wel. wel lastig, maar toch :P

mijn eerste gedachte toen ik *eindelijk* de in-game graphics kon bewonderen: "dit lijkt net anno 1404", en dat was het ook.. de graphics zijn hetzelfde(eilanden dan, de gebouwen enzo zijn compleet anders), er zijn nieuwe elementen bijgekomen, weinig oude elementen zijn verdwenen, gelukkig.

de sfeer is behouden gebleven, en het was een waar genot om te spelen.. veel geprobeerd, geexperimenteerd, en het bevalt echt goed :D

hij is in 11 uur non-stop spelen geen enkele keer vast gelopen, hij heeft geen enkele keer gehaperd, alleen liepen de temperaturen wel hoog op.

de graphics zijn goed, mooi, ook op een fullHD-scherm.
het geluid heb ik niet op gelet, mensen wouden slapen, en mijn headset was verdwenen.

de besturing was net als anno 1404, precies dezelfde hotkeys.

qua replaywaarde is het zeker een game die niet zomaar onder het stof zal verdwijnen.

deze game was de 30 euro die ik betaald heb, zeker waard.

toevoeging: na langer spelen
eindelijk onderwater kunen bouwen, heerlijk!
schrok me kapot toen ik in postcardview mijn gebrouwen aan het bekijken was, en er opeens een haai voorbij kwam zwemmen. grafisch goed uitgewerkt, die haai :D toen eens goed de grafische dingen bestudeerd(details etc.),
en daarna het geluid :9~ heerlijk gewoon,
dat typische walvis-achtige "gehuil" onder water, het praten van mensen in je steden, en de typische fabrieks-/industriegeluiden bij je productie-gebouwen. en geen combi van de laatst genoemde dingen op plaatsen waar dat niet hoort.

het spel speelt heerlijk, de omschakeling tussen onder water en boven water gaat soepel,

edit: missende woorden toegevoegd.toegevoegd, en nog een stukje tekst

Heb jij ook een Anno 2070, PC (Windows)?

Zou even je toetsenbord nakijken, volgens mij werkt je shift niet. :P
Grapje, maar hoofdletters zouden je review wel wat prettiger leesbaar maken.

On topic:
Kreeg van een Anno speler te horen dat er weinig gameplay vernieuwingen zijn ten opzichte van de vorige Anno's? Mee eens?

[Reactie gewijzigd door Zomb! op 7 december 2011 11:54]

nou, gameplay en principe is hetzelfde maar je merkt opzich wel dat je bijna 700 jaar verder zit :P

verder 3 facties i.p.v. 2 in 1404

maar het is idd nog hetzelfde 'ga met je boot naar een eiland en bouw daar een stad' idee, maar als anno-fan zou ik niet anders willen
een slecht systeem.. dat betwijfel ikmijn computer voldoet RUIM aan de systeemvereisten..
inmiddels computer opnieuw geinstalleerd met nieuwe hardeschijf erin, zal mijn review eens herzien dit weekend
Ubisoft had toch dat anti-piracy vehaal, dat je continu met internet verbonden moest zijn om te kunnen spelen..??? Is dat hier ook van toepassing?
nee, ik heb hem legaal gekocht by MyCom
echter kan je kiezen tussen een online en offline profiel, maar verlies je je verbinding, kan je gewoon doorspelen,geloof ik.. dat het spel stopte was alleen bij de beta zo.

echter, bij een offline game of profiel zijn er minder functies beschikbaar, zoals de ark(algemeen opslagpunt zeg maar), waar je in een offline game niks mee kan
mijn eerste indruk, qua grafisch uiterlijk was "wow, heb ik per ongeluk weer anno 1404 opgestart?"

maar nee, veel vernieuwingen zijn er eigenlijk niet.. ik ga mijn review binnenkort herschrijven, met bovenstaande berichten in gedachten

en ik type nu op een toetsenbord met een lay-out die niet went :( en falende toetsen.. ook letters missen soms wel eens.. :(
Met mooie graphics horen zware prestaties, waarom dan een voldoende geven, tenzij je hardware echt goed is en toch slechte fps neerzet zie ik het nut er niet zo van in :?
ik geef een voldoende omdat de graphics zwaar zijn voor mijn PC(systeem is inmiddels verouderd, en toe aan een hele vernieuwing),
en ik weet van mezelf ook dat ik geen topsysteem heb, dus de lage FPS komen waarschijnlijk(weet ik bijna zeker), door mijn systeem, en niet door het spel.
Het spel draait dus matig omdat je een slecht systeem hebt.