Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 225MW Zwart Review

HuntWarrior 15 september 2008, laatste update op 24 september 2009, 11.331 views

Samsung Syncmaster 225MW Zwart

Pluspunten

• Prima beeld qua kleur en scherpte (ook analoog)
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • HD Ready
  • Koptelefoon aansluiting
  • Auto Adjust (centralisering+kleuren v/h beeld) alleen bij VGA input.

Minpunten

• Speakers (blikkerig )
  • In de TV modus kun je geen Picture in Picture gebruiken (PIP) van bijvoorbeeld je PC aansluiting.
  • Geen USB aansluiting op het scherm
  • DVI kabel niet meegeleverd
  • Auto adjust alleen bij VGA input
  • Geeft momenteel een (zacht) piepend geluid bij vollast videokaart, alleen als de monitor aan staat.
  • Piepend geluid opgelost na schoonmaak videokaart, waardoor lagere temperaturen.
  • Dit kwam alleen voor bij 100% belasting (Folding at Home)

Productbeschrijving Samsung SyncMaster 225MW - vlak scherm - TFT - 22"
Type apparaat Vlak scherm / TFT actieve matrix
Kleur Zwart
Ingebouwde apparaten Stereoluidsprekers
Afmetingen (BxDxH) 52 cm x 20.4 cm x 43.9 cm
Gewicht 7.4 kg
Diagonale afmeting 22" - breedscherm
Dot Pitch / Pixel Pitch 0.282 mm
Max. resolutie 1680 x 1050
Kleurondersteuning 24-bit (16,7 miljoen kleuren)
Responstijd 5 ms
Beeldhelderheid 300 cd/m2
Beeldcontrastverhouding 700:1
Digitale videonorm Digitale Visuele Interface (DVI)
Video Output Tv-ontvanger
Audio Output Luidspreker(s) - stereo - ge´ntegreerd
Ingangssignalen HDMI, DVI-D, VGA
Conformiteitsnormen DDC-2B
Energieverbruik tijdens gebruik 58 Watt

Extra inhoud verpakking:

D-sub cable niet meegeleverd in tegenstelling tot de inventaris verpakkingslijst
(meegeleverd was een VGA-kabel !!)
Stroom kabel
Quick setup guide
CD Rom gebruiksaanwijzing+Driver
Afstandsbediening+batterijen

Deze monitor voldoet qua beeld helmaal.

Het geluid is ronduit minder te noemen, vandaar dat ik mijn oude speakersetje achter het scherm geplaatst heb.
Misschien ben ik verwend qua audio ?
Omschrijving van het geluid : blikkerig.

De bediening is prettig dmv tiptoetsen onderaan het scherm of via de bijgeleverde afstandbediening.

Het instellings menu is handig en uitgebreid.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 225MW Zwart?

Join team 46113 Folding@home Huntington Lotgenoten, lees aub het artikel in C!T 9.
Bedankt. :)
Laat even weten van dat holle beeld want ik zit er ook aan te denken of ik deze koop :)
Hij gaat terug naar Samsung, wordt as maandag opgehaald.
En hoe is het afgelopen met de monitor?
Ja en wat houd dat HOL-beeld eigenlijk in?
Dat het 'verbogen' is ofzo?
Ja het staat optisch aan de onderzijde Hol (in het midden iets dieper als aan de zijkanten.

Een DVI-D kabel gekocht, maakt niets uit.

Heb hem nu weer terug.

Samsung heeft getest en zegt dat hij goed is.

Naar mijn idee dus niet..........
een opmerking ten aanzien van de inhoud van de doos: een VGA kabel is een andere naam voor een D-Sub kabel, het is de zelfde aansluiting :Y)
En AutoAdjust is nooit beschikbaar bij DVI aansluitingen omdat deze aansluiting alle pixels al 1 op 1 doorgeeft.

[Reactie gewijzigd door Bravo op 14 oktober 2007 11:35]

Kan je misschien ook iets meer vertellen over de kwaliteit en het gebruiksgemak van het scherm als tv (via de tuner dus)?
Ik lees zo vaak dat mensen altijd wel wat problemen hebben met hun nieuwe tftscherm. Gelukkig dat die van mij geen hol beeld heeft (ik kan me eerlijk gezegd er niets bij voorstellen bij zo'n hol beeld :?).

@nie-0: Kwaliteit van het scherm als tv is prima. Zeer makkelijk te bedienen en bij ontvangt het alle kanalen. Let wel op dat je een fatsoenlijke kabel gebruikt want bij mij was ontvangst eerst zeer bagger totdat ik erachter kwam dat de aansluiting van de kabel slecht was. Nadat ik het opnieuw had gesoldeerd had ik prima beeld.

Ook het gebuiksgemak is prima, het doet alles wat mijn normale tv ook doet (teletext e.d.). Het enige wat ik niet heel goed vind is het geluid. Kwaliteit boeit mij eerlijk gezegd niet zo heel veel, maar het kan gewoon niet zo hard. Ik heb zelf studiomonitors en die gaan natuurlijk veel en veel harder, maar de tv op 100% volume is nog niks, dus misschien dat je beter een versterkertje erachter kan hangen.