Specificaties Full HD zonder opt. zoom - Bekijk alle specificaties

Kodak Zi8 Rood Rood Review

jordifcg 18 november 2011, laatste update op 18 november 2011, 491 views

Kodak Zi8 Rood Rood

Pluspunten

• 720p in 60 FPS functie
  • Mic in aansluiting
  • Geluidskwaliteit
  • HDMI/USB poort op de camera aanwezig
  • Snelle opstarttijd
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Bedieningspookje. Werk toch liever met gewone toetsen.
  • Accuduur

Beeldweergave Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 3
Erg leuke camera voor dit geld! Vooral als je regelmatig festifals/concerten bezoekt is deze camera ideaal. Supercompact, toch 1080p opnamefunctie en de nog betere 720p is 60fps!
Hij onderscheidt zichzelf van zijn concurrenten door de mic ingang. Deze zit er ook bij op. Ik vind het tot nu toe nog niet nodig om een mic aan te schaffen aangezien de ingebouwde mic ook verbazend goed is. Een belangrijk pluspunt is ook de opstarttijd. Je drukt op de power knop en BAM je kunt filmen :9
Ook handig is de ingenbouwde USB uitgang. Waar je ook bent, als je een pc bij de hand hebt kun je je filmpjes bekijken en zelfs bewerken met de meegeleverde software. Dit hoef je niet te installeren.
Met de meegeleverde HDMI kabel kun je je camera ook zo in je tv pluggen. En ja, het ziet er best goed uit op je HD tv. De kwaliteit komt toch wel het beste naar voren via je pc.

Enige nadelen zijn het bedieningspookje, ik werk toch echt liever met gewone toetsen om te navigeren.
De accu had ook beter gekund. Heb er een tweede accu bij besteld om hele dag beetje te filmen.

Conclusie: Voor concert/festifal bezoekers of voor het huis- tuin- en keuken filmwerk is deze camera ideaal. Voor mensen die er serieus mee willen gaan filmen zoals dat ene leuke watervalletje in Turkije, zal ik toch wat meer geld sparen en een écht goede camera kopen.

Heb jij ook een Kodak Zi8 Rood Rood?

Duidelijk :) Twee vragen:
en de nog betere 720p is 60fps
Een bioscoopfilm haalt 24 fps, waarvoor zou je 60 fps willen halen? Een mens ziet meer dan 30 fps in films meestal niet (games zijn wat anders met > 60 fps). Ik hoop dat de 1080p wel 30 fps haalt?
Waarom?

Ik weet zeker dat de opnamekwaliteit in 1080p prima voor elkaar is, maar je zult wel goed zien dat het in details misschien niet zo mooi is als het met een wat grotere camera zou kunnen. Zeker op een grote hdtv met een relatief kleine pixeldichtheid (veel beeldoppervlak maar toch maar 1920x1080 pixels) ga je dan fouten in details zien. Is het daarom dat het op een kleiner pc-beeldscherm beter lijkt?

Voor het gebruik dat je noemt (concerten e.d.) zijn dit soort apparaten inderdaad uitstekend :) En je krijgt een grotere camera meestal de zaal niet eens in.

Er staan overigens twee typos in je review: onderscheit moet onderscheidt zijn, beter gekunt moet beter gekund zijn.

[Reactie gewijzigd door roland83 op 18 november 2011 19:57]

Over je vraag van 60 fps, dat klopt helemaal wat je zegt, alleen het verschil is raar genoeg wel duidelijk te zien. Heb dit getest bij een ventilator op ons plafond, bij 60 fps modus ziet het er nog beter uit dan de 1080p 30 fps modus. veel smoother. :P Reken maar dat je het verschil ook merkt bij een concert met veel lichten en effecten erbij.

Als je van film-modus veranderd, zie je ook hoelang je nog kan opnemen voordat je geheugenkaart vol is. Hierbij zie je ook dat je het minst lang nog kan doen met de 720p (60fps) modus.
Dat betekent dus dat dat eigenlijk het beste kwaliteit is.

Over je vraag waar de kwaliteit het beste naar voren kwam, ik ben vorig zomer naar freefestifal geweest en heb daar filmpjes opgenomen. Ik wou deze gelijk in mijn hotelkamer terug bekijken naar het resultaat maar het geluid was erg slecht. Toen ik hem op mijn computer bekeek, bleek dat het reuze meeviel! http://www.youtube.com/watch?v=eYYVs7paQVE

Ik heb het filmpje toen terugbekeken op een HD monitor, maar dit leek er toch beter uit te zien dan de HD tv op ons hotelkamer.

Ik hoop hierbij je vragen beantwoord te hebben en anders hoor ik het graag.

Typfouten worden verbeterd!