Sennheiser HD 448 (Zwart) Review

mmx|IA 18 november 2011, laatste update op 18 november 2011, 1.437 views

Sennheiser HD 448 (Zwart)

Pluspunten

• draagcomfort
  • lekker bassy
  • de prijs
  • de looks
  • het hoog en mid is super helder

Minpunten

• niet inklapbaar
  • vrij groot

inleiding
ik had een aantal weken terug een goedkope headset gekocht van trust, die wou ik hoofdzakelijk gebruiken voor skype en af en toe muziek luisteren.
en toen ik die "goedkope" trust headset opzette was ik blij verrast, het geluid was erg helder en vol.
toen kwam ik op het idee om voor een goede headset te gaan sparen, en die goede headset is de sennheiser HD448 geworden.

specificaties van de headset:
- frequentie: 16 - 24.000Hz
- impedantie: 32~Ohm
- geluidsdruk: 114dB

what's in the box?
de sennheiser is verpakt in zo'n vervelende plastic verpakking die je eerst helemaal kapot moet knippen voordat je hem eruit kan halen, maar na wat knip en snij werk had ik hem bevrijd.

er werd zo'n mooie goudkleurige 3,5MM naar 6,5MM jack convertor meegeleverd.
verder zit er een verlengkabel bij, waardoor de totale lengte van de kabel maarliefst 3 meter is!
hierdoor is het ook mogelijk om bijvoorbeeld tv te kijken.

er word ook een mooi tasje meegeleverd waar je de headset in kwijt kan, maar als je hem ergens mee naartoe wil nemen kan je hem denk ik het beste om je nek hangen.
hij ziet er tenslotte erg vet en hip uit.

Draagcomfort
hier ben ik ontzettend enthousiast over! het draagcomfort is, zoals we wel van sennheiser zijn gewend SUPER!
ik kan de headset moeiteloos uren op m'n hoofd hebben.
mijn oude trust headset ging na een uur echt erg irriteren, maar dat heb je bij de sennheiser helemaal niet.
de headset zit niet zo strak om je hoofd, en weegt erg weinig vergeleken met mijn oude trust.
de oorschelpen zijn erg groot en passen precies om je oren, waardoor die ook nog als oorverwarmer kan dienen in de winter:D
ik krijg geen zweet oren van deze headset, ik weet niet waarom maar daar zal sennheiser wel een truckje voor hebben bedacht.
mijn vriend heeft de sennheiser HD280 prosennheiser HD280 pro, en daar had ik wel enorm last van zweet oren.

in deze foto kan je goed de kwaliteit van de kussens zien die ervoor zorgen dat je bijna niet voelt dat je de headset op hebt:

je kan deze headset naar heel veel verschillende standen instellen, je hoeft dus niet bang te zijn dat je een te groot hoofd hebt:p
verder zit er een erg comfortabel kussentje aan de bovenkant van de headset, zodat die niet op je hoofd gaat irriteren:

de headset is ook erg degelijk, en kan wel tegen een stootje.
het is alleen jammer dat je de oorschelpen niet helemaal rond kan draaien, dit is daarentegen weer een voordeel als je de headset veel om je nek draagt.
een ander nadeel is dat die niet inklapbaar is, maar hij ziet er erg strak uit en als ik hem ergens mee naartoe neem dan hang ik hem mooi om m'n nek.

Geluidskwaliteit
ik heb bij deze headset ook gelijk de asus xonar DG meebesteld en ik raad je sterk aan, als je zo'n headset koopt dat je er dan ook een aparte geluidskaart bijkoopt.
een extra geluidskaart voegt veel meer detail aan het geluid toe, en de tonen zijn net wat helderder en voller dan met de onboard.
zelfs op mijn "slechte" skytec speakers kan ik het verschil goed horen.

dan nu over het geluid van de headset zelf, toen ik de headset voor de eerste keer aanzette toen schrok ik wel een beetje omdat er zo weinig bas inzat.
maar na de burn-in periode van 40 uur klonk die al een stuk beter.
er zit nu precies genoeg bas in, en het klinkt echt super.
al het mid en hoog klopt en is super helder.
ik vind de bas nu ook helemaal perfect, het is precies genoeg en ik verbaas me nog continue over hoe laag deze headset kan.

ik ben ook erg tevreden over de demping van de headset. mijn oude trust dempte al aardig wat, alleen de sennheiser dempt nog veel meer.

als je geen muziek op hebt staan dan kan je nog wel redelijk goed een gesprek met iemand voeren, maar als je muziek draait dan hoor je echt helemaal niets meer.
ik heb hem ook wel eens op als ik naar het station loop of als ik op de fiets zit, en dan hoor ik zelfs een langs komende vrachtwagen niet. (toen had ik de muziek wel behoorlijk hard staan)

het heeft ook wel nadelen, want als je bijvoorbeeld thuis zit dan hoor je de telefoon niet afgaan en als je de muziek wat harder hebt staan dan hoor je zelfs de deurbel niet meer.

conclusie
ik ben super tevreden met deze headset, en met een prijs van ongeveer 60 euro is dit de ideale koptelefoon voor iemand met een beperkt budget.
kwa prijs prestatie is deze headset bijna niet te overtreffen.
ik ben ook erg blij met het goede en fijne draagcomfort, je kan de headset uren ophebben zonder dat die gaat irriteren.
kortom: een erg goede koop!

Heb jij ook een Sennheiser HD 448 (Zwart)?

Goede review, Sennheiser heeft echt goed geluid.

LAWL@ : het heeft ook wel nadelen, want als je bijvoorbeeld thuis zit dan hoor je de telefoon niet afgaan enz.

[Reactie gewijzigd door Luckii op 18 november 2011 15:06]