Creative WP-350 (Zwart) Review

JoostSlager 6 december 2011, 2.765 views

Creative WP-350 (Zwart)

Pluspunten

• Goede geluids- en opnamekwaliteit
  • Makkelijk in gebruik te nemen
  • Nette en verzorgde bouwkwaliteit en afwerking

Minpunten

• Tot op heden niet kunnen ontdekken.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Verpakking:
De headset komt in een mooie stevige verpakking waaruit de verschillende spullen goed te halen zijn. De verpakking bevat naast de headset een draagtas, usb laadkabel en een handleiding (beknopt).

Installatie/Ingebruikname:
Na alles uit de verpakking te hebben gehaald heb ik de headset eerst opgeladen zoals vermeld werd in de beschrijving. Het mooie hierbij is dat hiervoor een mini-usb gebruikt word zoals tegenwoordig bij veel telefoon. Op deze manier is het dus mogelijk om maar 1 laad kabel mee te nemen als je weg gaat of op reis.

Het koppelen van de headset aan mijn telefoon en tablet gaat erg makkelijk, bij het volgen van de aanwijzingen in de handleiding is het een fluitje van een cent.

Kwaliteit geluidsweergave en opname:
Ik heb in eerste instantie verschillende mp3, wav en flac bestanden geluisterd om eens te zien hoe de kwaliteit is van de headset. Ik had hiervoor een Philips die me erg beviel maar moet zeggen dat het geluid bij dit headset bij elke volume stand erg vol klinkt en mooi zuiver. Het verschil tussen de verschillende bestanden is niet te horen maar ik denk dat dit meer ligt aan mijn telefoon.

Voor de geluidsopname heb ik op mijn tablet een Skype gesprek gevoerd en een telefoongesprek. Bij beide is de kwaliteit (volgens mijn contact aan de andere kant) goed, ik ben goed te verstaan en val niet weg. Geschikt voor beiden dus. Ik heb dit nog niet getest terwijl ik b.v. buiten loop of aan het fietsen ben, het fietsen gaf eerder veel herrie tijdens het bellen.

Gebruiksgemak:
Hier kan ik erg kort over zijn. De knoppen op de telefoon zijn netjes en duidelijk. Ook met handschoenen is de headset nog goed te bedienen.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De headset is gemaakt van goede materialen en voelt goed en stevig aan.

Prijs:
Dit lijkt me een persoonlijke mening maar gekeken naar alternatieven is deze headset goed gesprijst en levert het product waar voor zijn geld.

• Asus Eee Pad Transformer TF101 (16Gb)
  • HTC Desire Z
  • Android

Heb jij ook een Creative WP-350 (Zwart)?

Als je hierbij het verschil bedoel tussen bestanden in FLAC of MP3, kan dat wel kloppen, gezien de wireless A2DP audiotransmissie niet lossless is, maar (afhankelijk van de BT-stack/opties) in een lossy audioformaat word de muziek doorstuurt. Over het algemeen met een bitrate rond de 224Kbit/s.

Hoe het tegenwoordig ermee staat weet ik niet, maar in het verleden is de A2DP bluetooth stack die in Android gebruikt word niet bepaald geweldig gebleken.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 6 december 2011 16:45]

Ja daar heb je wel gelijk in, maar ik heb het getest dus dacht noem het in ieder geval wel even. Bedankt in ieder geval.
Beste Joost weet jij toevallig of het product ook tegen regen kan?
Ik gebruik hem zelf op de fiets en dan moet ik ook regelmatig door de regen, hij doet het tot nu toe bij mij nog steeds. Ik moet wel zeggen dat ik hem "afdroog" zodra ik op werk ben of thuis kom.