Specificaties Vesa 75mm, Vesa 100mm , maximale schermgrootte 30" - Bekijk alle specificaties

Newstar FPMA-D960 Review

DRuw 16 november 2011, laatste update op 16 november 2011, 797 views

Newstar FPMA-D960

Pluspunten

• Stevig en solide

Minpunten

• niet flexibel, zelfs te stevig/stug
  • duur
  • bureau moet minimaal 3cm dik zijn (of een houtje ertussen;))

Kwaliteit Score: 3
Ik wilde toch even een klein stukje schrijven om de beoordeling uit te leggen.
Zonder een enorm lang verhaal te schrijven over een simpele steun zou ik deze niet direct aanraden, zeker niet bij het gebruik van meerdere schermen,
Ik wilde mijn eyefiniy setup op deze steunen zetten maar, hoewel zeer degelijk in elkaar gezet, zijn ze niet soepel van stand te veranderen. Zeker het middelste scharnierpunt is niet makkelijk te buigen en ik heb dermate veel kracht moeten zetten dat ik serieus bang was dat mijn scherm het zou begeven...
Ik had er 3 besteld en ze hadden allen dit probleem.
Ook als ik ze goed naast elkaar zet en de schermen 90 graden draai kan ik ze niet meer goed naast elkaar krijgen zonder de centrale poot ook te verplaatsen en dat kan toch echt niet.
als ik er dan vervolgens 3x 60 euro voor betaal is dit een mooie reden om ze direct te retourneren.... en dat heb ik dus ook gedaan.
Voor een enkel scherm kan dit nog wel een mooie (wel duur) optie zijn maar meerdere raad ik dus zeker af.

Heb jij ook een Newstar FPMA-D960?

Ik heb zelf n zo'n beugel en het klopt dat ze wat stug zijn.. maar hoe vaak verplaats jij je beeldschermen? Ik in ieder geval vrijwel nooit en ben dan ook eigenlijk blij dat ze nu stevig hangen.

Je stelt ook de beugel duur is, vergeleken met andere beugels vond ik deze juist vrij goedkoop maar ok dat is subjectief.
Dat zeg ik ook, voor een enkel scherm is het een goede en solide oplossing, doch in mijn mening relatief duur.
Ik probeerde een 3voudige oplossing en een van de handige items waar het product mee te koop staan is de flexibiliteit (ook met wisselen naar een pivot opstelling voor het lezen van je werkdocs na het gamen;))..... die kwam ik dus niet tegen in een meervoudige opstelling.
Nogmaals, voor het gebruik waar IK hem voor kocht is hij niet geschikt imho.