Targus Urban Backpack (15.4", Zwart/Oranje) Review

makafacka 24 juli 2007, laatste update op 24 juli 2007, 985 views

Targus Urban Backpack (15.4", Zwart/Oranje)

Pluspunten

• Looks
  • Comfort -> gebruik foam
  • Stevig
  • Uithaalbaar vak voor laptop
  • Extra bescherming muis/laptop -> gebruik foam

Minpunten

• Niet gigantisch veel plek voor eventuele schoolboeken

Kwaliteit Score: 5
Aangezien ik mijn splinternieuwe Asus Z53SC notebook ga gebruiken voor school kan ik natuurlijk niet zonder een laptop tas. Voor schoolgebruik is natuurlijk een rugzak het handigst. Vandaar dat ik voor een heuse Targus Urban Backpack heb gekozen.

Kwaliteit
De rugzak is van Targus, dat zegt over 't algemeen al genoeg. Targus is natuurlijk een A-merk qua laptoptassen en ook met deze Urban Backpack maken ze dat weer eens duidelijk.

De rugzak voelt van de buitenkant zeer stevig aan. Het is niet zo'n flexibel ding als de beroemde Eastpak die je op je kont hangt om vervolgens aan het eind van je school loopbaan met een rug hernia rond hobbelt.

Na het raadplegen van de Targus website ben ik erachter gekomen dat het gebruikte materiaal Nylon is. Dit is, schijnbaar, erg stevig (ik heb nooit zoveel verstand gehad van al die stoffen... alleen van de stofwolken onder m'n bed ;))

Naast het stevige geraamte word veel gebruik gemaakt van soort foam. Zo zitten er op de achterkant van de rugzak een aantal stukken met foam. Dit zorgt voor ongekende comfort als je de backpack, vol beladen op je rug hebt zitten. Ook in de banden wordt gebruik gemaakt van dit foam waardoor het geheel erg lekker zit.

In de rugzak zijn er 2 grotere vakken en 4 kleine. In het grootste vak zit een soort tas van foam. Deze kan je er in en uit halen. In die tas hoort je laptop te zitten. Die tas zorgt natuurlijk voor wat extra bescherming voor je laptop.
In het tweede grote vak kan je allerlei accesoires kwijt. Zo is er ruimte voor kabels maar ook voor CD's, etc. Eventueel passen hier ook nog wel wat schoolboeken bij.

n van de 4 kleine vakjes is een speciaal vakje voor je muis. Ook hier zit extra bescherming in door het gebruik van foam. In de overige 3 kleinere vakjes kan je verder niet veel kwijt. Wellicht wat pennen en een muismat oid.

Vormgeving
De Urban Backpack ziet er naast alle kwalitatieve eigenschappen ook nog eens erg goed uit. Er wordt zwart gecombineerd met wit en oranje. Van het oranje zie je overigens vrij weinig, er zijn wat naden die oranje zijn maar het meeste oranje zit aan de binnenkant. Eigenlijk is binnenin alles oranje :p
Voor meer details -> zie de bijgevoegde foto's

Tja... een Targus... dan weet je van te voren al wel dat 't je een aardige duit gaat kosten. Wat dat betreft vind ik de 49 die ik er bij 4Launch voor neer heb gelegd (als goedkoopste in de PW) nog best te doen. Deze Targus Urban Backpack is een kwalitatief hoogstandje met een leuk uiterlijk. Dus het was die 49 wel waard. Ik geef immers liever wat meer geld uit aan kwaliteit dan dat ik voor een tientje op de markt een eastpak koop waar mijn laptop binnen de maand nog eens uitdondert ;)

Heb jij ook een Targus Urban Backpack (15.4", Zwart/Oranje)?

"Niet gigantisch veel plek voor eventuele schoolboeken"

Definier 'veel plek', in mijn Targus tas kan ik nog ongeveer 15 cm dikke boeken kwijt, hierover kan de oplader nog in het vak ervoor..
Ik denk dat ik met alles erin ongeveer 10cm aan boeken kwijt kan... natuurlijk past er met frotten meer in maar daar moet je mee uitkijken aangezien je dan drukplekken op je mooie lappy kan krijgen ;)
ohhhhhh, hier is m'n survey weer!

op een of andere manier was dit ding een dag na 't maken alweer verdwenen uit de surveylist... en warempel... nu staat ie er weer :o
Stel dat ik er een laptop van 3.5cm dik insteek (hij is ook maar 12") krijg ik er dan nog 2 mappen van 3cm dik in?

Er is een compariment voor de laptop, maar is er daarnaast nog een compariment dat bedoelt is enkel en alleen voor documtent/handboeken/eventueel een map ... ?
ja, er zit een vak voor de laptop, waar de envelop met het apparaat ingaat, met daarvoor de lader in een netje. Ik doe daar bijv. ook nog mijn koptelefoon en broodjes bij. Dan hou je nog wel plek over voor eventueel een muis, klein boek of een kleine HD ofzo.
Het vak daarvr is voor eventuele mappen, portomonnee en andere zooi. Mappen wordt denk ik wel proppen. Wat ik in dat vak steek? Portemonnee, paspoort, A5 notitieboek van +- 1,5 cm dik, usb sticks, een flesje drinken, sleutels, zakdoekjes, dat soort dingen. Dat vak kun je apart afsluiten. Ik hoef niet echt meer boeken mee te nemen, dus weet niet precies hoeveel er in gaan.
In het voorste vak doe ik alleen pennen en dingen waar ik snel in moet, is ook maar een klein vakje.
Mijn muis steek ik in het ene zijvakje wat oorspronkelijk bedoeld is voor MP3spelers.

Heb deze tas gekocht bij Com4, maar had te maken met een maandagochtend product. De naden waren slecht, veel dingen waren scheef genaaid. En toen kwam ik thuis, en zag ik tot mijn schrik dat een van de schouderbanden half door was :S Maar ik kreeg gelukkig meteen een nieuwe tas mee, en die doet het tot nu toe goed (2 dagen in gebruik). Dat meisje vond het ook vreemd, want Targus is een heel goed merk. Volgens mij hadden ze net een nieuwe naaister in die fabriek :P

Zal ook een review schrijven, heb misschien nog wel aanvullingen..