Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart) Review

mambo No5 21 april 2005, 367 views

Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart)

Pluspunten

• Uitstekend beeld
  • Vrijwel geen of helemaal geen ghosting
  • Mooi design

Minpunten

• Ergonomie aansluitingen is niet top
  • Weinig assesoires

Na een aantal jaren gebruik te hebben gemaakt van een 17" CRT scherm, ben ik sinds december 2004 overgestapt op de 431S. De monitor heb ik direct aangesloten met een DVI kabel op de digitale uitgang van m'n videokaart. De kwaliteit van het beeld dat daardoor onstaat is van een erg hoge standaard en heeft vrijwel geen imperfectie's. Het scherm komt met name bij bureaubladapplicaie's goed uit de verf, maar kan ook erg geod gebruikt worden om games te spelen of om een film te kijken.

Deze monitor heb ik ondertussen al een geruime tijd in gebruik en sinds kort ook in combinatie met een tweede tft scherm. Het kwaliteitsverschil tussen de twee is van een dusdanig verschil, dat ik met zekerheid durf te stellen dat dit scherm vrijwel perfect is. Als nadeel ervaar ik wel dat er vrijwel geen randapperatuur aanwezig is (ik noem een usb hubje) en dat de interne boxen van inferieure kwaliteit zijn. Daarnaast is de locatie van de aansluitingen niet perfect, met wat groter handen heb je al snel te weinig ruimte om de DVI kabel vast te draaien.

Voor de rest: niets dan lof :)

Heb jij ook een Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart)?