AC Ryan ACR-HD51769 AluBoxDuo (2x3.5", SATA, USB 2.0/LAN, Zwart, Fan, Voeding) Review

Rob1973 23 juli 2007, laatste update op 24 juli 2007, 508 views

AC Ryan ACR-HD51769 AluBoxDuo (2x3.5", SATA, USB 2.0/LAN, Zwart, Fan, Voeding)

Pluspunten

• Behuizing zit netjes in elkaar.

Minpunten

• Aansturing via LAN werkt niet.

Kwaliteit voeding Score: 3
Deze AC Ryan 2xSATA 51769 had ik gekocht voor extra backup in het netwerk voor een locatie buiten de server samen met een Samsung HD501LJ. Op USB niveau werkt het apparaat prima maar je moet eerst de HDD formateren in je PC voordat het werkt. Het grootste probleem komt bij het in de gang krijgen via LAN. Dit werkt NIET. Ik heb diverse NDAS software geprobeerd op diverse computers met w2000 en xp, helaas kon het apparaat telkens niet gevonden en hierdoor niet gemount worden. Ook heb ik een mini netwerkje opgezet met 1 computer, 1 switch en de AC Ryan maar ook dit mocht niet baten.

Ik heb hem gekocht bij 4U-Web en heb na retourzending van hun binnen 2 dagen (perfecte service!) een nieuwe opgestuurd gekregen. Echter deze vertoont dezelfde kuren.

Via een vriend heb ik te horen gekregen dat een Freecom met NDAS wel werkt dus hopelijk wil 4U-Web mij nogmaals te hulpschieten.

Heb jij ook een AC Ryan ACR-HD51769 AluBoxDuo (2x3.5", SATA, USB 2.0/LAN, Zwart, Fan, Voeding)?

Een review van iets wat je niet werkend kan krijgen...
Hoe ken je dan in godsnaam er een oordeel over hebben ?!?!
SCSI over LAN driver als eens geprobeerd ?

[Reactie gewijzigd door warmonger op 23 juli 2007 02:49]

Volgens mij is dat nou net de reden waarom hij het post ;-)
Dat is inderdaad de reden. Lees: koop het niet want het werkt niet zoals het hoort. Deze review is bedoeld om 'elkaar te helpen', doe er je voordeel mee, of niet.