Specificaties 5,3" • 1280x800 (WXGA) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart Review

Homer J.Simpson 12 november 2011, laatste update op 12 november 2011, 1.073 views

Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart

Pluspunten

• Extreem mooi scherm met extreem hoge resolutie, zonder de groenzweem die de SGS2 kenmerkt, met kop en schouders het beste dat ik ooit gezien heb.
  • Goede belkwaliteit.
  • Signaal gevoeligheid veel beter dan 3GS
  • Dialer ondersteunt naambellen, heerlijk.
  • Zeer flexibel in te stellen, je mag werkelijk alles zonder eerst te hoeven jailbreaken.
  • Pen werkt goed, heeft een scherpe punt, is nouwkeurig en goed geintegreerd in het keyboard, super gedaan.
  • Ik vind hem mooi en strak vormgegeven.
  • Micro SD card slot!

Minpunten

• scrollen geen niet echt vloeiend, wss door de hoge resolutie. Hopen dat ICS daar verandering in brengt.
  • Vrienden en collega's raken er niet over uitgepraat.

Ik heb hem nu een week: Dit apparaat is echt HUGE, maar past nog net in mijn zak zonder dat dit me belemmert in mijn bewegingen (fietsen, bukken, etc.)
Het zijn vooral collega's en vrienden die verbijsterd uitroepen wat voor "plank" ik nou weer heb.

Voor mij is de Note de overstap van IOS naar Android, en na een week ontredderd te zijn geweest vanwege de instelmogelijkheden, de vrijheden die Android je geeft en de soms twijfelachtige kwaliteit van apps in de Android Market, begin ik dit nu toch te waarderen. Wat een super toestel!

Bij de eerste keer opstarten vond ik binnen de kortste keren zonder manual het instellingen scherm en kon ik zonder problemen mijn 3 exchange mailboxen, gmail en hotmail accounts toevoegen, waarna Android keurig de diverse agenda's over elkaar heen legde en mijn mail ophaalde. Ik heb wel alle widgets er af gehaald in een poging het scrollen tussen de diverse schermen wat soepeler te laten verlopen: Dat is namelijk een punt wat niet zo soepel gaat op dit HD scherm. Ik weet vrij zeker dat dit over een paar maanden middels de ICS update opgelost gaat worden, voor nu voldoet het.

Als overstapper vanaf Apple kan ik dit toestel (en waarschijnlijk ook meer conventionele Androids) van harte aanbevelen aan iedereen die niet bang is van een beetje uitzoekwerk en die niet snel overweldigd wordt door mogelijkheden: Android vergelijkt ongeveer tot IOS5 als Linux tot OSX: Alles kan, alles mag, en het blijft (tot nu toe) verbazend goed draaien...

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8