Logitech Tablet Keyboard (iPad en iPad2) - Reviews

Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Tablet Keyboard (iPad en iPad2) Review

CQC AnacondA 11 november 2011, laatste update op 11 november 2011, 2.150 views

Logitech Tablet Keyboard (iPad en iPad2)

Pluspunten

• Typt prima.
  • Doet wat het moet doen.

Minpunten

• Echt een aftandse hoes.
  • Beetje rammelig, (kan ook door een keer stuiteren komen)

Toetsenbord perikelen

Nu ik de eigenaar ben van 2 van tablets (Samsung Galaxy 2 & Ipad 2) werd het tijd of ik het als mobiel laptopje kan inzetten (notuleren bij vergadering ed.) dus het werd tijd voor een toetsenbordje.

Mijn oog viel op twee smaken, de Kensington keyfolio (79,-) incl. hoes voor de Ipad 2 en de Logitech keyboard voor Ipad (59,-)

De reden voor deze twee was redelijk simpel, ik wilde immers dat ik het op beide apparaten zou kunnen gebruiken indien dit gewenst was. Het originele Samsung toetsenbord viel daarmee af.

Beide bluetooth toetsenbordjes doen het keurig op beide apparaten, incl de functie toetsen voor bediening van muziek. Schermlock & fotogalary doen het uiteraard niet op de Galaxy. Verder moet je er even aan denken dat knippen en plakken op beide even anders werken (Apple heeft er een cmd knop voor de rest van de wereld gebruikt ctrl, blijven rare lui die Apple jongens.

Een maal gekoppeld werken ze ook direct op beide machientjes, echter nooit de blauwetand op beide apparaten aanzetten daar raken de toetsenbordjes ernstig van in de war.

Gebruik

De Kensington zakte redelijk snel door het ijs. Wat een prut toetsenbord, als iemand ooit een waterdicht toetsenbord (die rubberen dingen) gebruikt heeft zal er misschien gelukkig van worden. Ik echter had het idee dat ik aan het rammelen was op een bakje slijm… heel onplezierig.
Het Logitech bordje lijkt het meest op een oud Apple toetsenbord, houd in dat het een beetje een laptop aanslag heeft. Nu gebruik ik bij mijn eigen machines nog altijd een oud IBM toetsenbord (het klik/klak gevoel) omdat ik daar nu eenmaal van erg blij van wordt. IBM typt het lekkerst, iedereen die andere mening is toegedaan is in de war. Maar voor een weeg toetsenbord voldoet hij prima.

Estetisch verantwoord

De vraag is af er een toetsenbord voor een tablet bestaat waarbij je niet als idioot te boek staat en het antwoord is simpel, als het bestaat heb ik hem nog niet mogen vinden.
De Logitech komt met een onaards lelijk hoesje met de interieurkleur blauw, de Kensington een leren hoes die de Ipad bezwangerd tot een moloch van een apparaat.
Wellicht voor de oudere (niet tweakers lezende mensch) zal de Kensington praktisch ogen. Ongeveer hetzelfde als dat men na circa 30 jaar huwelijk het praktisch vind om dezelfde trainingspakken en fietsen te kopen.

Beide hebben een manier verzonnen om de tablet op te houden, de lelijke doos van Logitech kan zich als een standaardje gedragen waarbij de tablet in portrait of in landscape mode gezet kan worden. De Kensington heeft maar een favoriet standje, dus als je niet gelukkig wordt van landscape is het jammer.

Kortom

Tsja of je een los toetsenbord bij je tablet zou willen hebben is tamelijk persoonlijk. Het is afhankelijk van het feit of je het veel gebruikt. De meeste van ons zouden dan kiezen voor iets wat je in een pakketje meeneemt, daarmee zit de Logitech in een lastig parket. Voor mij is hij ideaal omdat ik hem de ene keer bij de Ipad meeneem en dan weer bij de Samsung. Maar indien ik hem bij een apparaat zou gebruiken is het wellicht niet het meest handige. Echter de voordelen van een los apparaat, je kan de tablet lekker licht houden (zeker bij de Apple van toepassing) winnen het toch.
Beetje of track maar de ze doen ook prima op de telefoon, geen idee of iemand het ooit zou willen gebruiken (tenzij je graag ingewikkeld sms’t) maar ik wilde het niet onthouden.

Heb jij ook een Logitech Tablet Keyboard (iPad en iPad2)?

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is het batterijgebruik van de toetsenborden, lijkt mij toch ook wel balengrijk als je het toetsenbord mee wil gaan nemen met je tablet. Kan je daar al wat over zeggen?

Kan je daarnaast een indicatie geven van het gewicht van de beide oplossingen?

Nadeel van beide oplossingen lijkt mij trouwens ook dat je het toetsenbord eigenlijk alleen kunt gebruiken als je achter een tafel/bureau zit. Die steun van de Logitech lijkt mij nou niet echt praktisch als je op de bank of in de trein zit.
De logitech werkt op 2 penlites (aaa) daar moet hij 12 maanden rammelen.

De Kensington werkt op een accu, daar moet hij het ong. een maand mee werken per lading.
In een trein of bank gebruik je eigenlijk alleen de tablet, dat is toch een beetje funbrowsen ed.

De logitech weegt 400gr. en de Kensington weegt 675 gr. incl. hoes.
Bedankt voor je review.
Ik vermoed dat je op de Galaxy Tab Android 3.x draaien had toen je deze review schreef.
Heb je de tablet nog in bezit , eventueel met intussen 4.x erop?
Ik heb namelijk zojuist een Rapoo E6300 moeten terugsturen omdat deze blijkbaar niet werken met Android 4.x (wel met oudere versies lees ik op het internet).

Meer specifiek het opnieuw verbinding maken na het toestenbord uitgeschakeld te hebben.
De Rapoo werkt bij mij als ik hem opnieuw pair, maar als ik het toetsenbord dan uit en terug aan zet maakt hij wel terug verbinding, maar werkt geen enkele toets op het toetsenbord nog.

Daarom zou ik graag weten of deze het nog doet op 4.x