Dell UltraSharp 2007WFP (20.1", 16ms, D-Sub/DVI-I, Zwart) Review

JP-tjuh 17 juli 2007, 702 views

Dell UltraSharp 2007WFP (20.1", 16ms, D-Sub/DVI-I, Zwart)

Pluspunten

• Design
  • Geschikt voor gamen (FPS)

Minpunten

• Lichtlekkage
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Menu

Scherm ondertussen een jaar in bezit.

Vormgeving:
Ziet er heel goed uit. Simpel en strak design, weinig op aan te merken.

Bouwkwaliteit:
Stevig en recht op zijn voet staande scherm (is wel anders geweest bij Dell).

Beeldkwaliteit:
Scherp beeld maar qua kleur minder (warm) dan mijn andere Dell 20" (voorganger). Geprobeerd dit beter te krijgen maar de instellingen in het menu zijn te beperkt. Ook nog steeds lichtlekkage wat ik onacceptabel vind in deze tijd en bij deze prijsklasse. Met gamen nauwelijks of geen ghosting waarneembaar.

Ergonomie:
Scherm is te kantelen. Handig maar ik gebruik het nooit. Wel is de hoogteinstelling handig net zoals dat het scherm rond kan draaien op de voet. De USB poorten in het scherm worden door mij vaak gebruik, zeer handig dus. Menuinstellingen hadden uitgebreider gemogen.

Conclusie:
Na de voorganger te hebben gehad viel dit scherm tegen. Het design is erop vooruit gegaan maar dat was dat ook het enige positieve. Lichtlekkage vind ik gewoon onacceptabel (ondanks laatste versie) en dat heb ik bij mijn Samsungschermen nooit gehad. Overall een fijn scherm maar prijstechnisch gezien zijn er betere schermen te koop (geweest).

Heb jij ook een Dell UltraSharp 2007WFP (20.1", 16ms, D-Sub/DVI-I, Zwart)?

Waarom ruil je hem niet om, want zo te lezen heb je gewoon een verkeerd exemplaar? Dell doet daar niet zo moeilijk over. Ik heb hem iets later gekocht dan jij en heb hele andere ervaringen. Zeker geen lichtlekkage.