Thermaltake BigWater SE CL-W0005-01 (CPU, Socket A/478/775, set) Review

LucaPD805 17 juli 2007, 634 views

Thermaltake BigWater SE CL-W0005-01 (CPU, Socket A/478/775, set)

Pluspunten

• Prestaties
  • temperatuur

Minpunten

• Geluid
  • Het systeem vullen

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 5
Ik had een redelijk oude pc, dus vond ik het nodig om een nieuwe pc te kopen. Ik heb gekozen voor een Pentium D805 een heel erg goedkope overklok processor. Bij overklokken hoort uiteraard een goede koeling. De reviews op andere websites waren redelijk goed dus heb ik deze waterkoeling aangeschaft.

Bij aanschaf waren alle onderdelen aanwezig. Het was best een enorm bouw paket. Wat me het eerste opviel was het enorme koelblok. De radiator is ongeveer net zo groot als ander halve hardeschijf op elkaar. Daarbovenop komt nog een 120mm fan. Redelijk groot dus. Verder zag alles er uit als goede kwaliteit.

De installatie was heel eenvoudig en er zit een redelijk complete installatie manual bij. Het is mogelijk om de radiator aan de binnenkant en de buitenkant te plaatsen van je kast. Als je dit doet moet je wel de fan omdraaien maar dat is allemaal duidelijk aangegeven in de installatie manual. Aangezien bij mij de radiator niet aan de binnenkant paste moest hij aan de buitenkant. Toen heb ik er nog wat ijzer af moeten zagen om de radiator te laten passen. Maar bij het zelf bouwen van een computer moet je nou eenmaal flexibel zijn. De processor installeren is enigzins ingewikkeld, want door de koelpast blijft het koelblok maar schuiven als je het koelblok vast probeert te draaien. Dus je moet een geschikte manier vinden zodat het koelblok op de zelfde plek blijft terwijl jij de schroeven aandraaid.

Nadat de koeling in elkaar zat ben ik enige tijd bezig geweest met het vullen van het systeem. Het resevoir vult zich makkelijk maar de buisjes vullen zich niet, omdat er lucht in zit. Na een half uurtje prutsen hebben de buisjes zichzelf toch gevuld en werkt het perfect.

Het systeem werkt verder perfect. Hij werkt nog net zo perfect als een jaar terug. Je voelt warme lucht uit de radiator komen en de processor blijft op een hele lage temperatuur. Gemiddeld 35 graden en af en toe 45. Als je hem nog koeler wilt kan je de fan harder zetten, met een regelaar aan de achterkant, maar dat maakt heel erg veel kabaal. Het systeem is goed modbaar en je hebt bij thermaltake heel veel extensies, bijvoorbeeld videokaart koelers enzo..

Voor prijs/ kwaliteit verhouding is dit product een aanrader.

Heb jij ook een Thermaltake BigWater SE CL-W0005-01 (CPU, Socket A/478/775, set)?

Opzich een leuke revieuw, maar heb je er niet wat foto's bij?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
zie hier

grtz, Maarten.
Verder welke overclock je gehaald heb???
vanavond zet ik er ook wel wat foto's op

@ Stevendefeij
Ik heb 2x 1gb 533 ddr2 geheugen erin zitten en mijn moederbord die heeft geen dividers.. dus ik kan mijn processor niet overklokken zonder mijn ram ook over te klokken ook al is mijn ram in dual channel. ik ga binnenkort weer een nieuw moederbord kopen. (geen overkloks dus)

[Reactie gewijzigd door LucaPD805 op 17 juli 2007 14:29]