Call of Duty: Modern Warfare 3, PC (Windows) Review

Soundstorm2010 9 november 2011, laatste update op 9 november 2011, 2.764 views

Call of Duty: Modern Warfare 3, PC (Windows)

Pluspunten

• Game play MW2 en BO samen
  • Zelfde systeem als MW en MW2
  • Het zelfde gevoel als MW en MW2 + Black Ops
  • Leuke ranking systeem (nieuw)
  • Geen lag en andere problemen (zoals Black Ops in begin)

Minpunten

• Engine is het zelfde (zoals altijd)
  • Game grafics is het niet veranderd (misschien iets bijgewerkt - engine)

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 4
Morgen middag zal ik de review verder uitbreiden met mijn beschrijving en video/schreenshots. Aangezien ik nog bezig ben met video en beschrijving. Na de 1ste dag kun je niet alles zien, wat je op de 2 en 3de dag kunt zien.

Dat komt door de enthousiast van het wachten op MW3. Morgen en overmorgen nog meer review te lezen met screenshots en 1 video (3.63 GB)

(Dit zal een voorbeeld fimpje zijn)

Door fraps 3.4.6 ligt met opnemen op 30 FPS op 1280 x 1024 @ 75 HZ)
(met een HD6950 met mod HD6970)
(morgen zal ik op in gaan hoe mijn FPS zal zijn zonder Fraps)

Dit was alleen een test op 2de uur van spelen (PC versie))
(filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=tcQe19z65yE )

Zal morgen en overmorgen alles update, ben nu even te moe om het een goede review te maken (meerdere oorzaken ;)

Geduld is een schone zaak. !!

(foto's)

Deze foto's heb ik net gemaakt, morgen zullen er nog meerde volgen samen met de totale beschijving.

• Intel 2 Core Quad Q6600 @ 3.0 Ghz
  • Gigabyte P35-DS4
  • 2x2 Gb Kingston HyperX (@ 5-5-5-18)
  • 2.1 TB HDD total
  • HD6950 (HD6970)-(@ 900 & 1400)
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Call of Duty: Modern Warfare 3, PC (Windows)?

Als ik nog een minpuntje aan mag geven, het klinkt misschien stom maar dat is dat er geen lean-feature is.
Dat de Lean functie eruit is, is juist fijn. in cod 1-5 en BO had je alleen maar van die irritante peakfiguren, die je dan net niet zag omdat ze met 1 pixel langs de muur keken.
Wat dat betreft is MW2/MW3 een stuk beter
Die zogenaamde 'Irritante peakfiguren' zijn gamers die wl de lean functie gebruiken en die dat fijn vinden, omdat ze op die manier misschien wel beter (denken) te zijn. Het is min of meer een andere speelstijl dan die jij gewend bent, dan hoeft dat nog niet meteen een irritant peakfiguur te zijn.

Zelf gebruikt ik ook altijd de leanfunctie, omdat het bij mijn manier van spelen hoort. Zo heb ik leren spelen en zo heb ik moeten spelen, anders zouden we nooit iets kunnen winnen op Clanbase of met een LAN-Party.

MW2 vond/vind ik de slechtste game uit de hele serie, met reden dat het net een xbox live systeem is geworden, geen console en geen leanfunctie en misschien het belangrijkste: gn dedicated servers. Zelfs om de FOV of FPS te veranderen moest je wijzigingen maken in je .cfg file.

MW3 kan ik nog niet veel over zeggen, heb hem gisteren heel even gespeeld.
Grafisch is de game niet veel veranderd, maar dat hoeft van mij persoonlijk ook helemaal niet. Het belangrijkste is de gameplay, en die is een stuk beter dan in MW2.
Ik leande zelf ook altijd hoor, vooral coduo en cod 2 (harbor rifle's only ;d)
Maar ik vond die leanfiguren altijd irritant. ook al deed ik het zelf ook.
Maar deels omdat de hitboxen bij MW2 zo groot zijn, hebben ze dat lean e eruit gehaald.

En MW2 vind ik niet echt goed nee, daarvoor is AlterIW ook gemaakt.
(ik heb MW2 3 maanden voor de release gepreorderd, maar de "gehackte" versie vind ik fijner).

Ja in MW3 zitten ook geen Dedi's dus dat is wel een beetje jammer weer
Er zitten zeker wel dedicated servers in.

Will Modern Warfare 3 have Dedicated Servers?

Yes! Modern Warfare 3 supported matchmaking as well as Dedicated Servers, allowing players to find and filter via an in-game server browser or set-up their own Dedicated Server for complete control, without being restricted by any 3rd party hosting requirements. If looking for a Dedicated Server to join, if you choose not to set up your own, you can filter and favorite by Ping, Map, Gametype, Hardcore Variants, Voice, Password, and many other options.

bron: http://community.callofduty.com/thread/4682

Alleen zijn de unranked..maar dat maakt me nog niet zoveel uit. CoD 4 MW heb ik ook nooit 'uitgespeeld' in rank. Een promod server, kies je gun en spelen. Het doet er niet toe hoeveel uur je (verslaafd) gespendeerd hebt om tig prestiges te halen en de 'beste' guns vrij te spelen. Het gaat om de skill..

(Dit zal een voorbeeld fimpje zijn)

Door fraps 3.4.6 ligt met opnemen op 30 FPS op 1280 x 1024 @ 75 HZ)
(met een HD6950 met mod HD6970)
(morgen zal ik op in gaan hoe mijn FPS zal zijn zonder Fraps)

Dit was alleen een test op 2de uur van spelen (PC versie))

Geduld is een schone zaak. !! :D

[Reactie gewijzigd door Soundstorm2010 op 9 november 2011 01:01]

Volgens mij kan jij veel meer FPS uit je videokaart halen als je een nieuwe CPU koopt. Nu is het natuurlijk gewoon 30 door Fraps, maar ik denk dat je CPU op t moment een bottleneck is. Ook al draait hij nu ook goed.

OT: Heb alle COD hier liggen maar ik ga hem deze keer denk ik niet kopen, alleen om t feit dat ik 't nu wel een beetje gezien heb. COD2 en 4 blijven het beste. WAW is echt horror. MW2 gaat nog wel.
Dat klopt wel hoor. Ik speel op 2560x1440 met FRAPS en 60FPS :)
Ik vind het grafisch precies minder, maar kan aan mij liggen.

het leuke is wel dat gamemodes en de mooie mix tussen BO en mw2

het is anders, en dat is goed, want was mw2 al lang beu.
Ik ga deze niet kopen, gameplay vind ik geweldig begrijp me niet verkeerd. Maar jaren achter elkaar een game uitbrengen op dezelfde engine en dan gewoon de volle mep berekenen gaat mij echt te ver.

Ik ben over naar BF3.
Goede review, misschien kun je de plaatje ipv. een link gewoon aan het item toevoegen?
En misschien volgende keer ook screenshots van de installatie. :)
MW3 is echt niet vernieuwend lijkt veel te veel MW2. Battlefield 3 is veel beter.
leukste bijkomstigheid van de game is als ie crashed... bekijk dit topic maar eens Link :P

Heb trouwens ook al filmpjes gezien waarbij men de aimbot van MW2 klakkeloos overneemt naar MW3. Maakt zo'n game ook weer een stuk leuker......
Het is jammer dat MW3 weer op dezelfde engine is gebouwd zoals bij de laatste 4 versies. Hierdoor blijft het allemaal op elkaar lijken.
Kan ik dit spel goed draaien op mijn laptop?:

Asus K53SV-SX146V
Intel Core i5 2410M
NVIDIA GeForce GT540M 1GB
4GB DDR3 RAM

Ik speel nu voornamelijk MW1, die is best oud maar loopt er perfect op.