Samsung Syncmaster 2333HD Zwart Review

Fataldarkness 8 november 2011, laatste update op 8 november 2011, 815 views

Samsung Syncmaster 2333HD Zwart

Pluspunten

• veel features
  • eenvoudig menu
  • plug&play(uitpakken en gebruiken)

Minpunten

• goedkoop plastic
  • als je hem niet van het stroomnet afhaalt, gaat hij spoken

ik besloot de 2333HD te kopen, omdat ik destijds alleen een ouwe compaq 15-inch monitor had staan, en graag een TV/monitor combi wou.
helaas lag mijn budget niet zo hoog, en ben ik uitgekomen op deze monitor.
dit is inmiddes anderhalf jaar terug(kreeg hem als cadeau van mijn ouders, voor mijn examen)

Featureset:
deze monitor heeft verschillende aansluitmogelijkheden, en er kan standaard tot 4 computers op aangesloten worden,
de setup is uitgebreid, qua helderheidsinstellingen, en alles is makkelijk te vinden,

Kleurweergave:
de kleuweergave is goed,

Contrast en helderheid:
standaard is dit goed in te stellen,
ook heeft hij een functie genaamd "dynamisch contrast", dit past het contrast aan naar hetgene dat word weergegeven, wat bij het gamen vaak een mooi effect geeft, naar mijn mening.

ghosting en pixeldefecten
na anderhalf jaar heb ik van beiden nog geen last

Bouwkwaliteit en afwerking
bouwkwaliteit is een lachertje, er is gebruikt gemaakt van een goedkoop plastic, en bij het indrukken van een kabel heb ik het idee dat de monitor meebuigt, of dat ik de kabel er nog net niet dwars doorheen steek.

prijs:
destijds kostte hij 250 euro, dit vind ik als ik er zo over nadenk toch wel een beetje te duur voor deze monitor.

overige opmerkingen:
de monitor gaat "spoken" als je hem niet gebruikt maar de elektriciteit erop laat staan: het blauwe licht springt zomaar aan, eerst knipperend, alsof je hem aanzet, en daarna blijft hij aan,
helaas is het blauwe licht dusdanig fel, dat het me soms wakker maakt/houd

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2333HD Zwart?

Ik vind je review wel erg overdreven, vooral je mening over bouwkwaliteit, er is namelijk gewoon stevig plastic gebruikt bij de aansluitingen, en zeker geen goedkoop plastic.
En deze zin:
"behalve als ik verloopkabels of verloopstekkertjes ga gebruiken, dan word de kwaliteit vaak enorm slecht,"
Je kunt toch zelf wel bedenken dat de oorzaak dan niet bij de TV ligt, maar bij de verloopkabeltjes?
Abeltje, ik heb voor zowel HDMI als DVI verloopstekkers gehad(A naar B, maar ook terug)
en ook meerdere kabels uit meerdere prijsklassen, en dus hoogstwaarschijnlijk ook andere kwaliteit, en ik heb overal hetzelfde probleem, terwijl dit bij mijn broer zijn LG-Tv gewoon goed beeld geeft,
ook op meerdere kaarten op meerdere systemen getest, en ook dan blijft het probleem aanhouden..
vertel me dan maar eens waar ik het moet zoeken?

en wat betreft het plastic, vergeleken met mijn compaq tft5015 heb ik bij de syncmaster toch echt het idee dat ik hem er dwars doorheen steek,
en ik heb op kieskeurig al meerdere reviews gezien, met mensen met hetzelfde verhaal.
Ik heb deze monitor ook al een jaar of twee, en het 'spoken' is erg herkenbaar. :D De LED is inderdaad fel genoeg om je wakker te houden. Het voordeel van dit scherm is natuurlijk dat 'ie wel een afstandsbediening heeft en dus makkelijk is om snel uit te zetten (bijv. vanuit bed ;) ) Nadeel is dat 'ie dus eerst aan moet (nóg meer licht) en pas dan uitgaat.

Na al die tijd heb ik ook nooit een aanwijsbare oorzaak gevonden trouwens; hij doet 't wanneer de PC uit staat, op standby of gewoon aan...