Sony MDR-XB300 (Zwart) Review

DutchGraffiti 2 november 2011, laatste update op 19 februari 2012, 887 views

Sony MDR-XB300 (Zwart)

Pluspunten

• Mooie Diepe Bass
  • Stevig design
  • Platte kabel
  • Zit erg fijn

Minpunten

• Groot en niet opvouwbaar
  • Niet kraakheldere mid en highs

Ik ben geen specialist op dit gebied maar houd wel van mooi, helder geluid met een lekker diepe bass erin. Dit is trouwens ook mijn eerste review op internet dus er zal natuurlijk een hoop op aan te merken zijn, houd hier aub een beetje rekening mee.

Hiervoor heb ik gehad:

- Sony MDR-EX36V
- Sony MDR-EX300SL
- Sony MDR-XB40EX

Over de Sony MDR-XB300EX:

Kwaliteit geluidsweergave:

Ik vond de kwaliteit van het geluid meteen na het kopen erg tegenvallen maar na een uur of twee 'inspelen' werd het een stuk beter, de bass werd mooier en dieper, de mid klonk natuurlijker
en de highs werden minder scherp.
Over het algemeen:
Bass: Mooie vloeiende en diepe bass.
Mid en Highs: redelijk mooi maar niet altijd al te gedetaillieerd.

Gebruiksgemak:

Hij zit klemt goed om je hoofd, lekker strak maar niet zo strak dat het gaat irriteren, de kussens zijn zacht en sluiten goed af.
Wat ik persoonlijk erg fijn vind is de platte kabel, deze vorm zorgt dat hij niet in de knoop raakt, als je de draad door elkaar gooit hoef je alleen maar wat te schudden en voilla!
Verder is het een redelijk grote, niet opvouwbare koptelefoon, niet altijd even handig voor onderweg.

Bouwkwaliteit en afwerking;

In het kort: een stevige maar toch erg flexibele koptelefoon, goede kwaliteit kussens en een mooie afwerking.

Prijs:

Het is voor zijn prijs een goede koptelefoon met mooie diepe bass, als je een koptelefoon zoekt die niet al te duur is maar die toch een mooi geluid geeft met lekker diepe bass is dit een aanrader.
Ga je in deze prijsklasse zoeken voor een koptelefoon met hele heldere high en mids kan je wel beter een andere koptelefoon overwegen.

Algemeen en in het kort:

Het is een goede koptelefoon voor mensen die van muziek houden met een goede bass erin.

Opmerkingen en vragen zie ik wel verschijnen.

Luuk

Heb jij ook een Sony MDR-XB300 (Zwart)?

En met welke combinatie van kaart heb je hem getest?????
Want dat vind ik ook wel belangerijk.
Ik heb deze getest op:
-Iphone 4G
-Samsung Galaxy s
- PC (zonder geluidskaart, gewoon de koptelefooningang)

de review is echter gebaseerd op de Iphone omdat ik persoonlijk vind dat daar het beste geluid uit komt.