Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) Review

Whatts 2 november 2011, laatste update op 2 november 2011, 2.262 views

Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Werkt gewoon zoals het hoort
  • Bereik

Minpunten

• Ontbrekende multimedia toetsen
  • Iets mindere bouwkwaliteit

Ik heb het bordje nu een tweetal weken in gebruik en het voldoet prima.

Het toetsenbord vervangt een bluetooth toetsenbord en muis combinatie (de Logitech Dinovo Laser) voor de bediening van de HTPC op de slaapkamer.
Ik zocht eigenlijk eerst een losse touchpad ter vervanging van de muis, maar dit toetsenbord met touchpad is goedkoper dan de aparte touchpads die mij interesseerden.

De installatie is op de 2 Windows 7 x64 machines die ik getest heb vlekkeloos verlopen. Er zijn geen aparte drivers te installeren, er is geen extra software nodig en er moet niet gekoppeld worden zoals bij bluetooth. De Unifying dongle inpluggen en klaar. Indien gewenst kan SetPoint wel ge´nstalleerd worden, hier zijn extra settings in mogelijk voor het touchpad (en zal ook grafische weergave op het scherm tonen, bvb bij aanpassen van het volume).

Het bordje zelf is heel licht en voelt dan ook niet onverwoestbaar aan, maar slecht zou ik de bouwkwaliteit niet durven noemen. Persoonlijk vind ik het gemak waarmee getypt kan worden tussen een netbook en een notebook in. Het touchpad is van vergelijkbare afmeting met touchpads op normale laptops, maar af en toe heb ik wel de indruk dat de beweging van mijn vinger niet 100 procent nauwkeurig wordt gevolgd. Storend is dit echter niet.

De toetsen voor het volume werken zoals het hoort en de PC reageert vlot, dit was met de Dinovo niet altijd het geval (hier zat soms wat lag op). Het ontbreken van speciale media toetsen zoals play, next enz. vind ik wel een gemis. Dit toetsenbord zal volgens mij dikwijls gebruikt worden voor een HTPC of iets dergelijks, dus zo’n toetsen horen er eigenlijk zeker op thuis.

Ik heb het bereik nog niet echt getest, enkel in de kamer dus maximum op een meter of vier en dan werkt alles prima. Ik kan wel zeggen dat ook vanonder een warm deken het toetsenbord nog prima werkt :)

Overall: tevreden en gezien de lage prijs vind ik dit zeker een goede aankoop.

Heb jij ook een Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)?

werkt op mac (snow leopard) vlekkeloos
formaat niet te klein , ala laptop
ideaal voor op de bank of met presentatie