Specificaties Race, Sport-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Formula 1 F1 2011, PC (Windows) Review

d1v1n3 2 november 2011, laatste update op 2 november 2011, 618 views

Formula 1 F1 2011, PC (Windows)

Pluspunten

• OfficiŽle licentie
  • F1 blijft F1 voor de fans
  • Toegankelijk voor beginners

Minpunten

• Visuele schade
  • Onrealistische AI
  • Bug met savegames

Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een digitale kopie van F1 2011. Ik heb deze aangeschaft omdat ik recent terug begonnen ben met het spelen van F1 2010, waar ik gematigd tevreden over was, ook heb ik recent een Logitech Driving GT Pro aangeschaft (racestuur).

Na het installeren, dat zeer vlot verliep, heeft het even geduurd voor ik het stuur op F1 2011 ingesteld had. Daarna besloot ik meteen met de Career mode te beginnen, ik koos meteen voor het Williams F1 team aangezien Rubens Barrichello samen met Jenson Button men favoriete rijder is.

De eerste race verliep helemaal niet probleemloos, het duurde wel even voordat ik alle opties ingesteld had zoals ik wou en daardoor ben ik wel 4x opnieuw moeten beginnen. Eenmaal alles ingesteld ben ik begonnen met de practice. Het viel me meteen op dat het spel er vrijwel identiek uitziet aan F1 2010. De grafische kwaliteit is op zich wel goed, maar zeker niet hoogstaand.

Nu 2 weken later kan ik toch wel zeggen dat ik er een 30 uur racen heb opzitten, ik heb eenmaal een probleem gehad met savegames die corrupt waren. Dit was bij F1 2010 al een bekende bug en nog steeds niet opgelost. Hierdoor verloor ik 2 volledige races, omdat ik 50% races doe heb ik nogal veel tijd verloren en dit zie ik ook als een zwaar minpunt.

Het spel is 1 keer gecrashed op al die tijd, ik vermoed door de videokaart.

Het spel heeft voor mij een hoge replaywaarde, maar is zeker geen spel om 24/7 mee bezig te zijn. Ik rij telkens maximaal 1 race per dag, soms 2 in het weekend. Nu gaat het spel een tijdje de kast in, maar ik weet nu al dat het nog wel vaak voor een week of 2 bovengehaald zal worden.

Ik geef ook het geluid een mindere score, dit omdat de commentaren tijdens de race niet altijd juist zijn, zo gebeurd het dat als je de snelste ronde van een race rijd, je geen commentaar krijgt. Als iemand anders een tijdje erna de snelste ronde neerzet, dan krijg je de commentaar: "proficiat met je snelste ronde, doe zo voort". Ook de weersvoorspellingen die je meekrijgt met de commentaar kloppen nooit.

Ik heb 32,99 betaald voor het spel, wat in vergelijking met andere spellen niet zo duur is. Toch ben ik van mening dat het spel de meerpijs t.o.v. F1 2010 enkel waard is als je een F1 fan bent.

Heb jij ook een Formula 1 F1 2011, PC (Windows)?

Reviews door de redactie