Tyan Tiger K8WE S2877ANRF, Crush K8-04 Pro (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA-II, RAID, 1394) Review

Boudewijn 12 december 2007, 243 views

Pluspunten

• Niet duur voor een Tyan
  • Goede caps
  • Geen fannetjes oid
  • Stabiel

Minpunten

• Geen onboard VGA

Layout Score: 3
Ik heb thuis in een van de servertjes een S2877 ANRF oftewel Tyan Tiger K8W zitten, met een enkele opteron 144 erin. (het prul van asus dat ik eerst had is overleden, en dus toch maar een net mobo erin gestopt).

Ding draait perfect onder Linux, alles werkt. Nooit met andere OSen getest aangezien die machine de productiedoos is, en gewoon stabiel moet zijn (en dat hij lukt prima, tot ik er weer aan zit).

Overclocken: niet getest, is het bord ook niet voor bedoeld (zal dus wss. ook compleet niet lukken).

Nadeel is dat hij alleen single-core opterons lust voor zover ik weet, en dat is toch wel een beetje een gemis in de huidige tijd van dual-core geweld.

Prestaties zijn prima, de caps zijn van hoge kwaliteit en het bord is gewoon keurig verzorgd.
Wat wel gemogen had is een onboard VGA, ipv de TNT2 die ik er nu los in heb hangen.

Heb jij ook een Tyan Tiger K8WE S2877ANRF, Crush K8-04 Pro (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA-II, RAID, 1394)?

Ik schrok even van een ononderbouwde opmerking. Hoe kom je er bij dat ze geen dual-core CPU's slikken? Begon toch even aan mezelf te twijfelen, maar even opgezocht:

260HE, 265, 265HE, 270, 270HE, 275, 280, 285, 290 (1.6 - 2.8 GHz)

Dit is een rijtje dual-cores. Dus als je wil, kan je hem upgraden naar een quad 2.8GHz systeem.

Maar wat me wel op valt, de titel noem je een K8WE, maar in de omschrijving K8W. Dat er geen PCI-E TNT2's zijn, trekt wel twijfel. Kan zijn, maar ik heb zelf nog nooit een PCI TNT2 gezien, alleen AGP.