Mushkin Redline 8GB (2x4GB) DDR3 PC3-17000 CL9 Review

H00GiE 31 oktober 2011, laatste update op 31 oktober 2011, 842 views

Mushkin Redline 8GB (2x4GB) DDR3 PC3-17000 CL9

Pluspunten

• Zeer snel geheugen
  • Redelijke Prijs (meer uit te geven aan overige onderdelen)
  • Goed over te clocken (met het juiste moederbord)
  • Past goed bij ASUS ROG moederborden. (misschien voor sommige verwaarloosbaar, maar bij een casemod staat dit geheugen wel een stapje voor de rest.)
  • Heatsink/Geheugen blijft verassend koel, zelfs bij overclocking.

Minpunten

• Blister verpakking: (voorgaande geheugens had ik van G.E.I.L. en daar kreeg ik een mooi doosje met een bijsluiter vorm boekje)
  • Geen instructies om geheugen goed in te stellen. de juiste info moest opgezocht worden op internet.
  • Problemen (wellicht veroorzaakt door mijn moederbord, maar ik zet het er toch bij)

Stabiliteit Score: 4
Mushkin geheugen gebruik ik al in mijn Gateway/NAS en heb er nooit problemen mee gehad, dus ook hier heb ik gekozen voor een leuke prijs, en hopelijk voor goede kwaliteit.. (de reviews spraken op dat onderwerp
elkaar soms wat tegen.)

Voor mijn nieuwe Game-PC was mijn oog gevallen op het ASUS ROG GENE-Z moederbord (review volgt) en dus was ik aangewezen op DDR3.
Met een game pc wilde ik hoge snelheid, en besloot voor PC3-17000. (2133MHz) te gaan.
De keuze was bewust om een stapje onder het maximum van het moederbord te zitten.
In eerste instantie had ik nog een ASRock moederbord in huis... een die DDR3 2133 max aan zou moeten kunnen... (ASRock Z68 PRO3-M) Maar meteen na het aansluiten ging het fout: Alle allarmbellen van het moederbord gingen af. windows 7 memtest gedraaid, en meteen foutmeldingen. Memtest 86 kwam erna met rare meldingen. en ik had de hoop met dit setje geheugen opgegeven. tot ik de snelheid had terug geschroefd naar 1800 en waarempel zelfs een 24uur durende prime 95 test werd ermee voltooid.

Toen eenmaal mijn Asus bord arriveerde heb ik geen enkel moment getwijfeld om het geheugen meteen op volle snelheid de ruimte te geven, en uiteindelijk ook een tikje erboven.
Ditmaal werkte zowel memtest 86 als prime 95 op volle snelheid de volle tests af (prime95 24uur 4threads Blend test. zowel op 2133Mhz als 2200MHz zonder enige problemen.)

Het geheugen gedraagt zich op dit moment fantastich (in hoeverre het geheugen een eigen identiteit heeft.) zeker als je bekijkt dat je (maar) 110 (gem) betaald voor topmerk geheugen performance.

Heb jij ook een Mushkin Redline 8GB (2x4GB) DDR3 PC3-17000 CL9?

Heb je ook wat benchmarks van het geheugen?