Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) Review

thekip 7 juli 2007, laatste update op 12 april 2008, 447 views

Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Pluspunten

• Gewoon goed degelijk bord

Minpunten

• NB fan moet vervangen worden

Ik heb inmiddels de 2e van de 2 die ik ooit heb aangeschaft terug gehad van een kennis van me, beiden hebben hetzelfde probleem.

Na verloop van tijd (naarmate hij langer draait en er meer stof in de kast komt) loopt de northbridge fan gewoon vast. Gevolg is een GLOEIEND hete northbridge die na verloop van tijd ook echt stuk gaat.

Ik heb eigenlijk altijd ASUS borden gebruikt en nooit problemen mee gehad maar deze heeft dus in mijn geval een uitvalspercentage van 100%!

Op het moment dat je nog systemen met dit bord hebt raad ik je aan om meteen asus probe of iets dergelijks te installeren en indien de nbfan er een keer mee stopt hem ook direct te vervangen. Dit moederbord houdt het met een stilstaande fan namelijk nog maar heel kort uit.

Voor wat het nog waard is, ik heb nu een 3e exemplaar dat ook de geest heeft gegeven.

ERG slechte serie dus.

Heb jij ook een Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)?

Kan het zijn dat je het over een ander model hebt? Ik heb namelijk ook een A8V Deluxe en die heeft een passieve northbridge... evenals de A8V Deluxe die op de site van ASUS staat O-)