Antec LifeStyle Overture (ATX, 380W, Zwart) Review

thekip 7 juli 2007, 404 views

Antec LifeStyle Overture (ATX, 380W, Zwart)

Pluspunten

• Voeding
  • Meegeleverde fans
  • Mooie uitstraling (shiny lak)

Minpunten

• Slechte koeling van de cpu
  • Frontpanel aansluitingen lelijk

Kwaliteit voeding Score: 5
Heb deze kast nu al een aardig tijdje en het is een erg mooi ding. Er zijn maar weinig dingen aan deze kast die me NIET bevallen.

Het grootste probleem is de koeling, hoewel er een aantal fans mee worden geleverd wordt mijn XP2500+ barton onder full load ruim 60 graden. Ik heb er een Artic cooler op zitten dus dit is nog niet eens de boxed fan. Ik denk dat wanneer je deze kast koopt je eigenlijk een tower cpu koeler moet kopen anders heb je echt veel te weinig flow.

Verder ben ik erg tevreden over de kast, de voeding is goed en stabiel en het uiterlijk is goed, minpuntje hierbij is wel dat de front aansluitingen wel weggewerkt hadden mogen worden. Veel mensen zullen deze kast gebruiken voor een HTPC en hem dus op een prominente/goed zichtbare plaats neerzetten, en dan zijn die aansluitingen toch wel lelijk.

Verder niets dan goeds over deze kast, alleen erg goed opletten met het kopen van een cpu koeler!

Heb jij ook een Antec LifeStyle Overture (ATX, 380W, Zwart)?

Een goed begin, maar het mag wel iets uitgebreider van mij. Paar foto's? Kun je nog iets zeggen over het installatiegemak?
Ik bouw vrij regelmatig systemen en tot op heden is er voor mij niet echt een kast uitgesprongen wat betreft installatiegemak, ook deze niet. Het voordeel dat je wel hebt is dat bijvoorbeeld de cd/dvd en hdd racks eruit kunt halen waardoor het erg makkelijk in elkaar te zetten is, alleen het terug zetten met de hardware erin vond ik niet erg praktisch (vooral de cd/dvd).