MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E Review

Krahk 6 juli 2007, laatste update op 19 september 2011, 672 views

MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E

Pluspunten

• 512mb ddr3
  • Hij is snel
  • Niks is nog te hoog gegrepen voor deze kaart
  • Alle games op full zetten
  • 2 beeldschermen
  • prijs
  • stock koeling is goed

Minpunten

• Hij neemt 2 pci-E x16 slots in
  • verder dus helemaal NIETS

Drivers en compatibiliteit Score: 5
In combinatie met:
Asus p5w64 WS Pro
Corsair XMS6400 1024mb
Pentium D 945 3,4 ghz

In november heb ik deze kaart nieuw van iemand gekocht die m niet meer wou, 200 euro koste ie. dat was ongeveer 150 euro goedkoper dan de normale uitvoering van de 7900 GTX.
Bij het uitpakken van de doos viel me op dat ie er gewoon strak uitziet met tribals op de koeling (ben eigenlijk geen fan van tribals maar dit maakt het toch af).

Featureset:
Je krijgt een pci E x16 videokaart met 512mb ddr3, dual dvi, HDTV ready, ik vind ready eigenlijk gewoon dom, je krijgt dus geen echte HD.
hij heeft geen hightech snufjes zoals tig beeldschermen enzo maarja 2 moet voldoen. Verder zitten alle kabels erbij die je nodig moet hebben voor een normale LCD pc scherm en er zitten kabels bij die ik niet herken :s maar dat zal wel voor HD ready tvs zijn.

Prestaties:
Ik speel veel games en toen ik deze kaart net had speelde ik wow op full settings. standaard had ik 60+ fps maarja wow is niet zo grafisch mooi.
Een tijdje Oblivion gespeeld up full settings en dat is echt geen probleem voor deze kaart, je moet alleen zorgen dat je 2gb ram hebt , ik heb 1 en die zat de hele tijd 80-90% vol met oblivion.
Battlefield 2142 op full settings is nog goed speelbaar.
resolutie: 1400x900.

Beeldkwaliteit:
Het beeld is erg mooi, licht natuurlijk ook aan de kwaliteit van de software die je gebruikt maar op full settings van games is t prachtig beeld. Ook bij films is t beeld erg mooi.

Drivers etc:
Drivers via windows update gedownload, dat ging heel makkelijk en koste me alleen de tijd van het rebooten en de korte download van 40mb ofzo kan ook 4 zijn weet niet meer.

Warmte en geluid:
Warm word ie niet echt hij is na t gamen nog aanraakbaar, tijdens weet ik niet en de temps heb ik niet gemeten.
Horen doe je hem niet. Zelfs op full load van de pc hoor ik hem niet.

Prijs:
De prijs is echt super! vergeleken met de prestaties vind ik 200 nog weinig.

Mening:
Als je nog geen dx10 kaart wilt kopen (eerste generatie dx10 is matig) kun je beter deze halen vooral als je niet te veel geld wilt uitgeven maar toch je games op full wilt spelen.

Komt nog:
ff kijke of ik wat pics erbij kan zetten en wat benchmarks

Heb jij ook een MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E?

Ik denk dat je beter nog kan wachten op een nieuwe videokaart die hebben nog een veel betere DirectX 10 die is nog niet helemaal ontwikkeld. 512mb zegt niet zo veel over de videokaart het gaat meer om de gpu en het ram geheugen een videokaart heeft. Hoe meer GPU of Ram des te sneller het beeld dus des te beter. Je kan wel een 512 mb videokaart hebben maar die zijn nog lang niet zo snel als en duure 256mb videokaart.
t gaat hierbij natuurlijk ook om de snelheid van t geheugen ik kon ze tijdens het schrijven niet vinden dus ik zal het eens bij MSI opzoeken. even snel 512mb is beter als een 256 variant lijkt mij toch hoe duur die dan ook mag zijn.
Over die nieuwe dx10 kaarten die nog niet uit zijn tja als iemand nu een klote videokaart heeft en hij is van plan nu een nieuwe te kopen dan gaat ie dus niet wachten op de kaarten van volgend jaar. Dus koop je zoiets als deze kaart lijkt mij. de MSI nx7900GT 512mb die bijna hetzelfde is als deze GTO krijg je vanaf 113 euro ofzo moet je in de pricewatch zoeken.
De 7900GT presteert duidelijk minder dan de GTO. De core van de GTO loopt veel sneller evenals het geheugen. Met een beetje geluk kan je hem laten lopen op de snelheid van een 7900GTX.

Gelaas is mijn half jaar oude GTO overleden. Gelijk een 8800GTS640 gekocht en de 7900GTO RMA. Hoop dat ik er nog wat geld voor krijg.
nu je het zegt, volgens mij is de GTO een underclokte GTX. iets met verkeerde fabricatie en daarna gerapareerd met lagere snelheden (alsof het veel scheelt)
Ik heb hem zelf, hij neemt geen 2 pci-e x16 slots in, hij neemt welliswaar 2 slots aan de achterkant van je kast in, maar slechts 1 enkele pci-express x16 slot