JVC GZ-HM650 camcorder (Zwart) Zwart Review

Timons106 26 oktober 2011, laatste update op 26 oktober 2011, 2.162 views

JVC GZ-HM650 camcorder (Zwart) Zwart

Pluspunten

• Veel goede features (LED-lamp, touchscreen, SDXC ondersteuning en 40x optische zoom)
  • Goed beeldkwaliteit op het touchscreen
  • Zeer gebruiksvriendelijk (meerdere talen)
  • Zeer goede accu

Minpunten

• Fotokwaliteit
  • Resistief touchscreen

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 5
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Ik heb deze videocamera in Augustus 2011 gekocht en ik ben er sinds dien zeer fanatiek mee bezig geweest.
De camera heb ik destijds voor 300,- gekocht, ik had voor deze videocamera ook al een andere videocamera van JVC (GZ-MS150) waar ik zeker over te spreken was, de bouw-, video- en audio kwaliteit waren top!

Nu weer verder met de GZ-HM650, de camera heeft hele goede specificaties zoals 40x optische zoom, een 3MP sensor, 8GB ingebouwde opslagruimte, ondersteuning voor SDXC, het touchscreen, het LED-lampje en natuurlijk filmen in 1080P.
Over de features ben ik helemaal tevreden, op de fotofunctie na dan, ik heb vaak zoiets van maak iets goeds en doe het erbij of laat het er gewoon uit, de foto kwaliteit van deze videocamera is namelijk zeer slecht.
Het is ook heel makkelijk is om met deze videocamera timelapse opnames te maken wat best heel leuk kan zijn (link).

Nu wil ik het even over de opnamekwaliteit hebben, de opnamekwaliteit is opzich hartstikke goed voor een videocamera van 200,-. Maar voor een videocamera van 300,- verwacht ik toch iets meer, de opnamekwaliteit is dus wel heel goed, maar het had toch net iets beter gekunt imo.

De beeldweergave van het touchscreen scherm is heel mooi, echt fantastisch, het is ook handig dat mbv een sensor de helderheid van het beeldscherm aangepast wordt.

Qua gebruiksgemak is de GZ-HM650 ook goed te doen, met het touchscreen is het makkelijk (hoewel ik het jammer vind dat het een resistief touchscreen is die niet altijd mijn aanrakingen goed registreert) om door de menu's en opgenomen video's te bladeren.
Ook zijn er meerdere talen (waaronder de Nederlandse taal) beschikbaar wat ik kan waarderen.

Het design is ook helemaal tip-top in orde, de bouwkwaliteit is wat mij betreft dik in orde en natuurlijk is de stabilieteit & betrouwbaarheid van de videocamera ook hardstikke goed.

De standaard accu die meegeleverd wordt is heel goed, met de standaard accu kan je gemakkelijk een paar uur filmen zonder de accu te moeten verwisselen, of op te laden :).

Nu wil ik het nog even hebben over de kwaliteit van de microfoon, op het ene moment vindt ik de geluidskwaliteit helemaal perfect (met filmpjes waarin gepraat of gezongen wordt) maar op het andere moment lijkt het net alsof er een druppel in de microfoon zit (voertuigen etc.) dit kan natuurlijk komen door de "background noise remover" of iets dergelijks, maar toch vindt ik het jammer.

Tot slot wil ik zeggen dat ik heel erg tevreden ben met de aankoop van dit product :).

Heb jij ook een JVC GZ-HM650 camcorder (Zwart) Zwart?

Kan je het beter niet in kopjes zetten dan, in een zin.
Want dat is irritant lezen. 8)7 Maar veder wel leuk om te lezen.

Veel plezier ermee.

[Reactie gewijzigd door Nivida_intel op 26 oktober 2011 17:52]

Ik vind het juist wel prettig die alinea's.
O wacht, nou snap ik je punt. Was niet mn scherpste moment....
Hoe zit het met de beeldkwaliteit van opnames met weinig licht, zoals 's avonds binnenshuis?
Het filmen in het donker is een van de aspecten waar deze camera eigenlijk wel erg goed in is als ik het zelf zeg, mede dankzij de ingebouwde led.