Creative Zen Vision:M 29.297GB Zwart Review

alex3305 4 juli 2007, laatste update op 11 september 2008, 1.299 views

Creative Zen Vision:M 29.297GB Zwart

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Goede geluidskwaliteit
  • Mooi uiterlijk
  • Goed voor dagelijks gebruik
  • Radio
  • Beter dan iPod

Minpunten

• Weinig accesoires zoals bij de iPod
  • Geen lossless of OGG ondersteuning
  • Hangers en dan moeten resetten met een paperclip

Geluidskwaliteit Score: 5
Goed apparaat voor een zeer goede prijs, met wat nadelen...

Ik kwam van mijn oude-vertrouwde maatje, de Zen Micro af. Deze MP3 speler, ook van Creative had mij 5GB te bieden. Echter werd dit te weinig voor mij en ik zag dat MP3 spelers steeds goedkoper werden. Dus werd het voor mij tijd om een nieuwe MP3 speler te kopen... De iPod of Creative Zen Vision:M?

Ik zat eerst te denken aan de iPod, totdat ik de prijs zag. Dit scheelde gewoon te veel met elkaar, dus mijn besluit was eigenlijk al genomen. Echter is de prijs niet alles, dus wilde ik zeker nog even verder kijken. Dit heb ik dus toen ook gedaan. Toch kwam uit veel reviews dat de Vision:M beter was, dus die toen toch maar besteld via Bol.com, ik had hier ook meteen een screenprotector besteld...

Ik kreeg het pakketje binnen, maakte het open maar zag geen screenprotector erin zitten. Deze bleek er echter al op te zitten, dus top service van Bol.com, maar daar gaat deze review niet over :P... Toen dacht ik mijn nieuwe MP3 speler even op te laden en duwde deze in mijn computer met het blokje en de USB-kabel. Echter gaf het ding geen teken van leven...

Ik dus al wat in paniek, tja net een nieuwe MP3 speler van meer dan 200 euro en dan geen reactie?! Maargoed, wat gezocht op de creative site en toen kwam ik erachter dat de batterij TE leeg was om iets te laten zien. Dus toch maar even gewacht, en daar kwam het Low-battery scherm al, en het blauwe lampje boven op ging ook branden... :)

Het opladen via USB ging te langzaam en ik vond de 30 euro voor de oplader ook een beetje te duur, dus ik had mijn vader zijn universele adapter gepakt, goed gezet en aangesloten. Dit werkte perfect! Binnen no-time was mijn MP3-speler ook opgeladen.. Tijd om er muziek op te zetten. Dit kende ik al van mijn Zen Micro, dus dit was geen nieuw terrein voor mij en ging mij dus ook goed af.

Toen ik ging luisteren, hoorde ik meteen dat de geluidskwaliteit van deze MP3 speler superieur was dan die van mijn Zen Micro. Dit is dus echt een toppunt en de bass komt ook echt goed uit, echt een rede al om hem te kopen..

Video en beeldmateriaal is ook echt goed te kijken op deze MP3/MP4 speler, maargoed daar heb je een PC voor en geen MP3 speler, vind ik...

Ik gebruik deze MP3 speler nu dagelijks en moet zeggen dat het batterij verbruik goed is, echter is hij soms wat langzaam bij 'grotere' verzamelingen (800+ liedjes), dat is wel wat lastig en heeft hij nog wel eens hangers.. Verder is het eigenlijk een perfecte MP3 speler en een aanrader voor iedere Tweaker..

De enige nadelen zijn dat er bijna geen accesoires voor zijn, zoals bij de iPod en dat er geen lossless of OGG ondersteuning in zit.. Hangers zijn ook wel nadelen maar komen steeds minder voor, misschien dat firmware updates hier nog tegen helpen, maargoed.. het is verder een goede MP3 speler..

Als je deze MP3 speler ook koopt, wens ik je alvast veel plezier ermee en vergeet niet de handleiding of iets dergelijks door te lezen :P!

Heb jij ook een Creative Zen Vision:M 29.297GB Zwart?

Die screenprotector die is fabriek-af voor bescherming in de doos en zit vol met luchtbelletjes, dat is dus enigsinds een naaistreek van Bol.com.
Als ik jou was zou ik ergens zo'n starters-setje halen met silicon-glove (oid), screenprotector, betere oordoppies en nog iets... :P

Firmware update is ook zeker aan te raden!

[Reactie gewijzigd door Woutoud op 5 juli 2007 09:39]

mij overkwam het zelfde: Ik dacht dat ik een kapotte Zen had gekocht ^^ De batterij gaf na een kwartier aan de USB lader pas een teken van leven :)
Ik heb de ZEN ook, ik heb er een zwarte sileconenhoes omheen gedaan. Dit heeft mijn speler echt zoveel levensduur meer gegeven, nu al, terwijl ik hem pas 8 maanden heb.
Ik heb ook wel eens last van de hangers, echt héél soms komt dit inderdaad voor. Sinds een paar keer heb ik standaard een kleine paperclip in mijn portemonnee.
Ik heb nieuwe oordopjes gekocht, dit scheelt echt een heel stuk met die witte die je er bij krijgt, maar dat geld ook voor de standaard oordopjes van de iPod bijvoorbeeld..
Ik heb sinds ik de Amerikaanse firmware erop heb staan (ongeveer 150% volume) geen last meer van hangers. Met deze firmware heb je overigens nog steeds een Nederlands menu. Verder een goede review.
Mag ik trouwens vragen wat voor je accessoires je graag zou willen zien, want ik vind dat alles wat handig is op de markt is.