Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz Review

4ppl3 22 oktober 2011, laatste update op 22 oktober 2011, 3.118 views

Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz

Pluspunten

• Stabiel. Ideaal voor mensen die bijvoorbeeld virtuele machines hebben draaien of zware programmatuur.
  • Sneller dan 1066Mhz lijkt mij nutteloos omdat de BUS van de 2010 MacBooks dit niet ondersteunen en daardoor misschien minder stabiel zal werken.

Minpunten

• Geen!!

Stabiliteit Score: 5
Heb dit geheugen gekocht voor mijn MacBook Pro medio 2010. Kwam dit geheugen tegen in de Pricewatch en zag dat er al iemand dit geheugen heeft gekocht voor zijn MBP en het goed vond werken.

Ik sluit mij er bij aan. Het is echt een verbetering t.o.v. de standaard 4gb. Windows 7 virtueel draaien naast OSX gaat nu als een zonnetje! Voorheen was het echt tergend langzaam.

Ik heb bewust gekozen voor de 1066Mhz omdat het originele geheugen dit ook is. Sneller geheugen kopen heeft geen zin als de BUS op het moederbord dit niet ondersteund, in dat geval loopt het geheugen automatisch op de snelheid van de BUS. (1066 dus). Volgens mij is dit de beste keuze voor de stabiliteit.

Al met al zeer aan te raden. Het geheugen kostte mij maar 42 euro incl verzenden bij Alternate. Terwijl het een jaar geleden nog ruim 300 euro kostte!!

De prijsdaling zal nu wel langzamer gaan.. 2x2GB kost vandaag de dag 25 euro.. En eer 2x4GB 25 euro kost ben je zeker een jaartje verder.

Heb jij ook een Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz?

Klopt. Het is ook slecht over te klokken en daarom ook 2 sterren.. Maar indd. het is niet rendabel om dit geheugen over te willen klokken en daarom zijn de sterren ook niet echt relevant. Heb het dus nu ook op 'geen mening' gezet.

Mochten jullie nog bepaalde dingen willen weten over de prestaties van het geheugen kan ik die wel geven. Ik ben verder geen hardware junkie dus verwacht ook niet dat ik met allemaal benchmarks kom. Dit is mijn praktische ervaring. 8gb is gewoon 2x zoveel als ik had en dat betekend dat ik nu veel meer programma's ter gelijk kan uitvoeren zonder dat deze langzaam reageren.

Naar mijn mening komt de i5 ook meer tot zijn recht met 8gb. Simpelweg omdat ik bijv.t nu in Windows 7 een proces kan uitvoeren en tevens in OSX. Terwijl ik voorheen letterlijk tijden moest wachten totdat het startmenu omhoog kwam door het gebrek aan geheugen.

[Reactie gewijzigd door 4ppl3 op 22 oktober 2011 16:33]

Misschien voor de lol, om even te kijken of er ook een performance boost is te zien in benchmarks, zou je even een rondje 3DMark zowel met de 4 als met de nieuwe 8Gb kunnen draaien, maar daar zal niet, tot weinig verschil in zitten, doordat beide setjes op 1066MHz draaien. :)
korte review, maar je maakt goed duidelijk dat je er blij mee bent, dat zegt ook wat.

Ik heb wel een vraagje: waarom geef je overclockbaarheid 2 sterren als je niks in de review hebt staan over overclocken, mij lijkt het bij laptop geheugen beter om de overclockbaarheid er buiten te laten (geen sterren toegeven) omdat je over het algemeen laptops niet overclockbaarheid (op sommige na dan)