Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) 11095-01-20R Review

marco899 3 juli 2007, 908 views

Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) 11095-01-20R

Pluspunten

• Vrij stil, weinig energie benodigd.

Minpunten

• Lang, past net in mijn barebone. Dus let hierop

Zojuist deze kaart aangeschaft. Ik had een X800xl van sapphire en heb een x1650 pro 512MB DDR2 aangeschaft. Deze heb ik gelijk weer teruggebracht omdat deze zeer slecht presteerde. Op de gok deze x1950 Pro gekocht omdat deze in een shuttle SB81P komt met slechts een 300 Watt voeding. Tot mijn verbazing geen probelemen bij het opstarten waar ik bij de x1650 nog eerst de usb kabels moest lostrekken. De kaart presteerd al 10x beter met colin mcrae dirt tov de x1650. Het lawaai in mijn barebone is minder dan de x800xl en de x1650 en de warmte ligt idle op 68 graden en onder load rond de 90 graden. Kortom een prima kaartje.

Heb jij ook een Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) 11095-01-20R?

Op de gok deze x1950 Pro gekocht omdat deze in een shuttle SB81P komt met slechts een 300 Watt voeding. De kaart presteerd al 10x beter met colin mcrae dirt tov de x1650. Het lawaai in mijn barebone is minder dan de x800xl en de x1650 en de warmte ligt idle op 68 graden en onder load rond de 90 graden.
Is dit alle info die je hebt over die kaart?
word die kaart écht zó warm?
Beetje korte review
Idd beetje korte review. 90 Graden vind ik wel een beetje aan de hoge kant. Heb je een fotootje van hoe die in je kast zit? Gok namelijk dat bij een grote kaart in een kleine kast de airflow een beetje gehinderd wordt.
Ik heb dezelfde kaart en deze word bijvolle belasting niet warmer dan 60 graden.

idle word hij rond de 46graden.
ik mis het een en ander aan je review, enige benchmarks zouden fijn zijn, ook op wat voor resolutie speel je? 10x beter is subjectief. als je hem test met pcmark of 3d mark en je vermeld de rest van je systeem erbij heb ik er meer aan, ik kan hier niet eens uit opmaken of je pci-e of agp hebt

ik snap dat je blij bent dat je nieuwe kaart goed presteerd, maar andere tweakers kunnen er niet zo veel mee als ze zelf een nieuwe videokaart zoeken

edit: wat is engine en mem speed?

[Reactie gewijzigd door DjDuivert op 3 juli 2007 18:00]

knappe review je moet maar eens gauw gaan werken voor een hardware site
Je bent blij en wilt bijdragen aan tweakers.net, maar deze review kun je beter achterwege laten ^^
Ik zal nog wel even wat benchmarks en foto's maken van het geheel. Wat betreft de kritiek op de review: er zijn naar mijn idee al voldoende benchmarks te vinden maar er zijn veel vragen over het voedingsaspect en warmte ontwikkeling icm een kleine behuizing. Vandaar dat ik dacht dat dit zinvol zou zijn om eens te vermelden.