Jetway EcoMani Wireless Mini Keyboard-Touchpad (RF) Review

bas-r 19 oktober 2011, laatste update op 19 oktober 2011, 617 views

Jetway EcoMani Wireless Mini Keyboard-Touchpad (RF)

Pluspunten

• Grootte & gewicht (klein & licht)
  • Out-of-the-box installatie in Win 7 x64
  • Accu gaat volgens de boekjes lang mee (600 uur)

Minpunten

• Geen 'tab' knop
  • Plastic look&feel
  • Geen 'stand' indicatie (keyboard of touchpad?)

Dit handige dingetje is een keyboard & touchpad in 1. Met 1 knopje schakel je over van keyboard naar touchpad functie.
Door de geringe grootte is deze uitermate geschikt voor gebruik bij een HTPC systeem.

Met behulp van een mini-usb kabeltje laad je 'm in twee uur volledig op (voor maximaal 600 uur gebruik volgens het boekje).

Op het touchpad staan plaatjes van toetsen die je niet voelt. Dat is een voordeel als je 'm als touchpad gebruikt, maar een nadeel als je ermee typt.

Driversupport
Werkt out-of-the-box in Windows 7 x64, dus prima te gebruiken met de standaard i/o drivers in Windows 7.

Grootte
Lekker klein formaat. Handig tussen je andere afstandbedieningen. Toch is het touchpad erg groot, dus zeer goed bruikbaar.

Bouwkwaliteit
Is wat minder stevig dan ik zou verwachten. Het geheel heeft nogal een plastic look&feel. Ik schat in dat er snel krassen en dergelijke op komen.

Typen
Omdat er geen tactiele feedback van de knoppen komt, gaat typen niet snel en zul je er naar moeten blijven kijken als je typt om te zien waar de letters zitten. Niet echt een probleem als je er niet zo frequent mee typt. Tijdens het gebruik miste ik een 'tab' knop om te switchen tussen schermen.

Ik vind dit een zeer handig toetsenbordje, en zal vooral als touchpad gebruikt worden bij mijn HTPC. Het overschakelen van keyboard naar touchpad gaat prima. Jammer dat er geen indicatie is in welke stand ie staat.
Voor af en toe een zoekopdrachtje typen vanaf de bank zal het toesenbordje zeker voldoen. Omdat ie erg plastic aanvoelt schat ik in dattie snel zal beschadigen. Voordee van het plastic is wel dat ie erg licht is.
Het ontbreken van een tab-optie is jammer.

Als toegift een hilarische video van twee 'reviewers' die zichzelf iets te serieus nemen bij het reviewen van die toetsenbordje.

Heb jij ook een Jetway EcoMani Wireless Mini Keyboard-Touchpad (RF)?

Ik heb zelf deze: http://www.amazon.com/Min...board-Built/dp/B004I4UQE4

Heel tevreden van. Full Keyboard, all the time met touchpad.

Enige minpunt is dat de batterij minder lang meegaat (week of 2?)