Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) Review

Widow 19 april 2005, 188 views

Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Pluspunten

• IMO zijn de grootste voordelen de vrij lage prijs, de stabiliteit en de onboard features. Er zitten 6 PATA poorten op waar ik erg blij mee ben, ook zitten er 4x sata die in raid kunnen. Er zijn meer dan genoeg geatures in het bios zodat echt alles is in te stellen, zoals voltages van je ram en agp etc.

Minpunten

• BIOS is enigzins onoverzichtelijkheid en het booten vanaf het bios duurt echt veel te lang. De software van het onboard geluid is ook redelijk bagger imo.

Layout Score: 4
Dit moederbord is in mijn ogen weer typisch Asus. De hardware is echt goed, alles zit ook goed geplaatst en ik had nergens moeilijkheden mee.

De software kant was echter bagger. Asus heeft bedacht dat wij niet slim genoeg zijn om te kunnen bepalen waar de onboad audio poorten voor zijn. Dus is het nu mogelijk om een microfoon op de wave-uitgang aan te sluiten en dan zegt de software, hee, error, verkeerde plug. Leuk voor een n00b maar ik vind dit werkelijk de meest verschrikkelijke feature op het mobo. Elke keer als ik mijn mic inplug voor teamchat moet ik moeilijk doen via de software om het werkend te krijgen. Dit is voor mij het grootste minpunt van het mobo. Tot nu toe heb ik iig geen spijt van dit mobo gekregen.

• AMD 3000
  • HIS Radeon X800pro
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)?