WD Black (2010, SATA-600), 1TB - Reviews

Specificaties 1TB • 3.5" HDD (SATA-600) • 7.200rpm - Bekijk alle specificaties

WD Black (2010, SATA-600), 1TB Review

sieuwe 17 oktober 2011, laatste update op 17 oktober 2011, 2.151 views

WD Black (2010, SATA-600), 1TB

Pluspunten

• Snelle overdrachten
  • SATA 600

Minpunten

• Hoge geluidsproductie
  • Relatief hoge warmteproductie

Ik heb deze schijf nu een maand in mijn bezit en ik vind dat ze een groot verschil is qua prestaties ten opzichte van mijn Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB. Het enige voordeel aan de Seagate is dat hij een pak minder geluid en warmte produceert. De Caviar is daar echt een monster tegenover. Wanneer deze terug start hoor je de ganse behuizing trillen, terwijl ik hier bij de Seagate geen last van had. M'n warmte verschilt tussen de 2 schijven al snel 5 graden, en onder load zelfs 10. Maar dit gaat wel gepaard met een veel hogere transfersnelheid van de Caviar. Wanneer ik mijn virtuele machines op de Caviar zette, ging dit gepaard met een heuse performance stijging. Ze komen sneller uit saved-state en werken ook vlotter.
Had deze bij Alternate BelgiŽ besteld als "boxed", maar ik kreeg een losse schijf met adapters en sata 300 (ipv 600) kabel toegestuurd. Ik had toch liever de 600 kabel gehad, al een geluk had ik er nog 1 liggen van m'n moederbord.

Heb jij ook een WD Black (2010, SATA-600), 1TB?

Ik vraag me af voor welke doelgroep deze schijf is gemaakt: Als bootschijf is hij veel te luidruchtig ook duur, ik zou nog eerder de F3 HD103SJ van samsung al dan niet, in een stripe.

[Reactie gewijzigd door jan1025 op 17 oktober 2011 17:34]

Hij is volgens mij vooral gemaakt voor mensen die deze schijf willen voor de performance en geen last hebben van het geluid. In servers voor thuis of kleine bedrijven denk ik. Of je moet een zeer geluidsdichte kast hebben ;)
Dit is niet echt een review. Laat eens wat benchmarks zien van de oude en nieuwe schijf bijvoorbeeld. Nu weten we nog niets.
Die komen nog, had enkel tijd voor een korte review met wat opmerkingen