Specificaties Actie, Avontuur, RPG-game voor de PS3 - Bekijk alle specificaties

Dark Souls, PlayStation 3 Review

Kragoth 15 oktober 2011, 428 views

Dark Souls, PlayStation 3

Pluspunten

• Geweldige gameplay
  • Moeilijk, maar niet te moeilijk
  • Goed beeld
  • Goede besturing

Minpunten

• Kan te moeilijk zijn voor sommigen

Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Stabiliteit Score: 4
Gezien dit mijn eerste review is van iets is het redelijk simpel en hou ik me maar aan de opbouw van de punten die tweakers aangeeft. Tips en kritiek zijn altijd welkom! (ik garandeer dat er spelfouten tussen zitten, ik ben gewoon erg slecht in grammatica ;) )

Gameplay:

Nadat je je character hebt aangemaakt, met al de standaard opties die je in een RPG verwacht, wordt je in een kerker gedumpt, als ondode, zonder al te veel informatie over hoe en wat. Met een aantal hints, in de vorm van geschreven teksten op het terrein, moet je het spel je eigen maken. In het begin lijkt dit niet al te moeilijk, gezien er slechts zombies tegenover je staan. Maar na niet al te lange tijd sta je al oog in oog met een enorme demoon, met een hamer in z'n klauwen waar je u tegen zegt. Het wordt al gauw duidelijk dat dit geen spel is voor mensen die gewoon op zoek zijn naar snelle actie, dit spel vergt geduld, erg veel geduld. Zoals het doosje al zegt, Prepare To Die! Na de korte, maar effectieve, tutorial kom je terecht bij een kampvuurtje, waarna je zelf mag bepalen waar je heen gaat.

Beeld:

Ik ben zelf PC games gewend, en die zien er over het algemeen gewoon een stuk beter uit dan console games. Maar, ondanks de lage resolutie, ziet dit spel er toch erg goed uit. Erg mooie effecten, erg indrukwekkende vijanden (voornamelijk de einbazen!) en de uitrustingen van bijvoorbeeld de knight en warrior classes zien er gewoon erg mooi uit!

Geluid:

Ik ben niet zo'n audiofreak, dus zo'n goed commentaar zal ik hier niet over kunnen geven, maar ik vind het geluid over het algemeen goed. Het verschilt echt per uitrusting hoe je klinkt, en al de belangrijke geluiden zijn duidelijk aanwezig. Het enige commentaar wat ik hierop heb is het geluid als je door gras loopt, dit klinkt gewoon raar.

Besturing:

Zoals ik eerder heb gezegd ben ik niet zo'n console gamer, maar dit voelt toch erg goed met zo'n controller in je hand. Ik heb hier verder niet heel veel meer over te vertellen eigenlijk, het voelt gewoon goed, en alles reageert snel en correct.

Prestaties:

Alles loopt over het algemeen goed, op enkele frame-dips na, maar dat ben ik gewend van consoles dus daar heb ik niet veel op aan te merken.

Replaywaarde:

Hier heb ik niets over te zeggen, gezien ik het nog lang niet uitgespeeld heb. Ik heb het nu zo'n 10 uur gespeeld, maar ben pas net voorbij het begin.

Kwaliteti en stabilieit:

Het spel is bij mij 2 keer gecrashed op hetzelfde punt, waarna mijn PS3 ook kapot was. Of dit gewoon aan mijn PS3 lag of niet weet ik niet, maar daar ga ik wel vanuit, gezien ik niets over dit punt van het spel kan vinden op google.

Heb jij ook een Dark Souls, PlayStation 3?

Reviews door de redactie