Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 205BW Zilver Review

davo80 6 juli 2007, 1.377 views

Samsung Syncmaster 205BW Zilver

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • eenvoudige installatie
  • alle aansluitingen (digitaal en analoog) meegeleverd
  • verstelbaarheid

Minpunten

• tot nu toe nog niets!

M'n 7-8 jaar oude CRT is samen met mijn even oude Pentium 3 naar de PC begraafplaats gebracht. Tijd voor een nieuw systeem, waar een "deftig" monitor bij hoort.

Een flatscreen moest het zeker zijn, mijn budget rond de 250 euro. Breedbeeldschermen vond ik mooi ogen, ik had ze in een grote media winkel in Oostakker bij Gent gezien.

Na heel wat lezen hier op Tweakers.net besliste ik voor een Samsung syncmaster te gaan. Ik las veel over goede kleuren en zo. Het is de 205BW geworden en niet de 206BW omdat die laatste nog iets te duur was voor me en ik niet langer wou wachten. En het verschil in responsetijd leek me het niet waard.

In de doos zat een CD met drivers, twee kabeltjes (analoog en digitaal) en een stroomsnoer. Alles was heel netjes ingepakt.

Na het installeren was ik meteen opgezet door het beeld. De kleur was mooi en helder. De "MagicBright" functie staat toe de settings te wijzigen tussen Games/Film/Text/Internet etc, en natuurlijk ook custom (je eigen settings), maar dit laatste heb ik niet nodig gehad omdat ik de standaard instellingen heel goed vind.

In film en vooral de game mode spetteren de kleuren van het scherm. Ik heb Prince of Persia T2T geinstalleerd, en de Flight Simulator X demo. Het beeld is ongelooflijk mooi. Ik heb absoluut geen ghosting gezien.

Backlight bleeding zie je enkel op een volledig zwart scherm (bv bij het aanzetten en opstarten van het systeem). Maar bij gebruik (office, games, film) merk ik daar echt niets van hoor.

Er word hier ook nogal eens geklaagd over een slechte inkijkhoek. Maar ik vind dat allemaal heel goed meevallen - op basis van wat ik op het forum al gelezen had dacht ik dat het slechter zou zijn. Dus ik ben heel tevreden. Maar misschien is het omdat ik veel slechter gewend ben (een oude acer laptop en een oude tft van dell op het werk).

Pixeldefecten zijn er na een week nog niet. Dat mag best zo blijven.

De grijskleurige 205BW vind ik mooi. Ik ben blij dat ik geen zwart glimmend toestel (zoals de 226BW) in huis gehaald heb. De reflectie in de rand zou me misschien storen. Het blauwe lichtje van de aan-uit toet stoort me niet. De bediening is eenvoudig en duidelijk.

De verstelbaarheid in de hoogte en de mogelijkheid om op en neer en rechts-links te draaien vind ik prima.

Ik heb 259 betaald en vind dit een mooie prijs voor een mooi groot scherm met een goede beeldkwaliteit.

UPDATE: Na een maand gebruik nog steeds SUPER tevreden over dit scherm. Geen defecten, fantastische beeldkwaliteit (zowel voor tekstverwerking, internet, gaming als films.). Super kwaliteit voor de prijs.

Ter info: ik kocht het scherm bij Codima te gent.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 205BW Zilver?

In de Pricewatch staat de 206BW voor onder de 250 euro.. Reken daar 10 euro bij voor verzendkosten en dat is dan 260 euro (al weet ik niet of dat ook hetzelfde is voor belgie). Is niet zoveel duurder dan de 205BW :P
de zwarte glimmende rand stoort helemaal niet (mits je niet tegenover een raam zit) en ik had het anders wel voor lief genomen voor de 2ms in plaats van de 6ms.

ik zal wel verwend zijn maar ik zie zelfs met 2ms nog wat ghosting :)
(dat wel alleen met donkere dingen tegen een lichte achtergrond, zonder RTA smeert het wat uit, en met RTA word het gesmeerde kleur lichter dan de achtergrond weer gegeven, bijvoorbeeld boomen tegen de lucht)

[Reactie gewijzigd door Bulls op 6 juli 2007 18:02]

:P heb vandaag oook zo 1tje besteld bij codima ( prima winkel trouwens :) )
Kan je die games ook mooi spelen in 1680*1050 met jou Geforce 8600 GT, ik heb namelijk zelf net een 205BW besteld en draai met een Radeon 2600XT OC'ed...
Prince of Persia T2T draait fantastisch op de 8600GT. Maar dat is dan ook al een iets ouder spelletje.

Flightsim X Deluxe : da's een ander paar mouwen. FS staat bij mij op een aparte partitie, die regelmatig via jkdefrag gedefragmenteerd wordt. ENKEL en ENKEL als de schijf goed defragmenteerd is draait het FSX goed. Mijn instellingen: mesh op 10m, res. op 1m, andere zaken altijd rond hoog. Water rendering 1.x high. Ik gebruik MyTraffic X als traffic addon. Ik draai buiten de steden in VFR vlucht (onder de 1000 ft agl) met een Beech Baron iets van een 20-24(locked) fps; bij steden daalt het naar 10 maar dat is nog net speelbaar.