AC Ryan ACR-HD50138 AluBox Review

edmin 24 juni 2007, laatste update op 25 juni 2007, 923 views

AC Ryan ACR-HD50138 AluBox

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Makkelijk in gebruik
  • Design

Minpunten

• Kan met warme schijf zelf ook warm worden
  • Rubberen voetjes niet zo goed gelijmd

Deze behuizing had ik al langer op het oog om zo zelf een externe harddisk te creeren.
Moeilijk te krijgen aanvankelijk.

Installatie:
Zelfs al heb je nog nooit met dit soort dingen gewerkt dan kan ik me niet voorstellen dat het niet goed komt. Je moet even goed kijken hoe het allemaal zit en bij gebruik van de sata kabels moet je natuurlijk wel de ide kabels eruit halen, anders past het niet.

Gebruiik:
Heel gemakkelijk in gebruik, kwestie van juise kabels aansluiten, en power aan. Paar seconden later zie je op het scherm nieuwe mappen verschijnen en dergelijke.

Warmte:
Als je schijfintenstieve bewerkingen uitvoert kan hij wel wat warm worden (maar dat heeft te maken met het soort schijf dat erin zit), maar dat zit op een heel acceptabel niveau. Niet iets om zorgen over te maken.
Maar zoals gezegd stel dat je er eenschijf in hebt zitten die van nature al behoorlijk warm wordt, dan kan ik me indenken dat het wel te merken zal zijn.

Geluid:
Ook dit is weer deels afhankelijk van de schijf, maar ik vind de geluidsprodcutie bij idle stand echt minimaal, je hoort het nauwelijks.
Bij bewerkingen, hoor je natuurlijk meer, maar ook alleszins acceptabel en niet storend.

Verder is het desgin ook mooi. De vertical stand die erbij geleverd wordt daarvan zijn de rubber voetjes niet heel goed gelijmd. 3 zijn er afgegaan, maar met twee-componenten lijm is dat ook geen probleem meer.

Heb jij ook een AC Ryan ACR-HD50138 AluBox?