Adobe Photoshop Lightroom

Adobe Photoshop Lightroom Review

honey 11 april 2009, 2.770 views

Adobe Photoshop Lightroom

Pluspunten

• Ratings werken uitstekend
  • Uitstekende manieren om foto's te bekijken.
  • Goede kwaliteit conversie van RAW

Minpunten

• Op dit moment nog niet echt gevonden, sterker nog ... ik ga steeds meer houden van dit programma. Top!

Stabiliteit Score: 5
Systeemeisen Score: 4
Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Ik gebruik LR met een beperkte database, alleen fotoshoots waaraan ik nog actief werk staan in mijn database. Op dit moment en gebruikelijk, werk ik aan vier verschillende shoots met gemiddeld 120 nikon .NEF files.

Mijn ervaring is dat LR snel en zeer handig werkt. Ratings zijn essentieel in mijn workflow en werken handig en intuïtief. Het scherm is goed te gebruiken voor beoordelingen.

Vroeger werkte ik met Capture One Pro, maar conversie kwaliteit van LR is minstens zo goed als met C1, maar de workflow is veel beter met LR, daardoor was ik snel verkocht na de trial.

Het maken van een webgallerie heb ik één keer geprobeerd er werkte prima.

Er valt zeer veel te vertellen over LR, maar in het kort … het heeft mij zeer positief verast.

Handige websites:
… en natuurlijk de officiële websites and forum.

[update]
Inmiddels is LR een vast onderdeel van mijn workflow. RAW converter is uitstekend en workflow ook uitstekend. Elk onderdeel doet zijn werk en zijn niet meer weg te denken. Absolute aanrader!

[update 11/4/09]: inmiddels bij versie 2.3 aangekomen. Het is een fundementeeil deel van mijn workflow en sluit naadloos aan Photoshop. In principe heb je als fotograaf maar 2 programma's nodig. Lightroom en PS (of een ander alternatief) voor de lokale bewerkingen.

Heb jij ook een Adobe Photoshop Lightroom?