Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bowers & Wilkins C5 (Zwart) Review

jerolee 8 oktober 2011, laatste update op 8 oktober 2011, 1.589 views

Bowers & Wilkins C5 (Zwart)

Pluspunten

• uitstekend geluid
  • uitstekend draagcomfort
  • mooi design

Minpunten

• voor sommige een wat korte kabel

Ik heb de C5 in-ear dopjes nu een paar dagen in mijn bezit en ben erg tevreden.

Positieve punten zijn:

- Het draagcomfort is erg goed, geen enkele irritatie na enige uren luisteren. Betere typering voor deze dopjes is eigenlijk on-ear hoofdtelefoon omdat deze niet in je gehoorkanaaltjes gaan maar deze afsluiten en zo erg comfortabel zitten. Het vergt enige tijd om de juiste combinatie van de grootte van de silconen hulsjes te vinden, maar eenmaal de juiste passing gevonden is het geluid echt een genot. In mijn geval heb ik zelfs twee verschillende maten voor mijn linker en rechter oor. Nauwkeurig uitselecteren is mijn devies en je moeite wordt beloond. De inventieve draadbeugel die in je oorschelp klemt werkt prima en houdt de dopjes met gemak op hun plaats.

-Het geluid behoeft eigenlijk geen verder commentaar daar is al genoeg over geschreven, om het kort te houden, dit is luchtig met een stevige gecontroleerde bass, en bevalt mij erg goed. Je dient de dopjes wel enige tijd "in te spelen". Uit de doos klinken ze grainy en scherp in het hoog, na enige inspeeltijd is deze ellende opgelost.

-Het design mag er zijn.

-In tegenstelling tot andere reviews vind ik de bediening in de draad prima, het lijkt misschien een goedkope oplossing maar de keuze voor dit materiaal is puur gewicht besparing. Geen lompe afstandbediening in je kabel die je oortjes uittrekt of druk op de kabel uitoefent. Prima keuze dus!

Ik heb eigenlijk geen negatieve punten. De prijs had wat minder gekunt in deze tijd van bezuinigen ;)
De kabellengte is misschien voor lange mensen wat kort en had zon 10 of 20 centimeter langer mogen zijn.

Kortom, deze dopjes zijn echt een aanrader.

Heb jij ook een Bowers & Wilkins C5 (Zwart)?

Mooi om te horen dat het gewoon een geweldig product met een geweldige prijs is. Veel plezier ermee.
Voor oordopjes van 180,- vind ik dit wel een 'karige' review.