iRiver Clix, 4GB (USB 2.0, Radio) Review

declan001 23 juni 2007, 921 views

iRiver Clix, 4GB (USB 2.0, Radio)

Pluspunten

• erg mooi scherm
  • goede batterij duur
  • super simpele bediening
  • start erg snel op, geen wachttijd
  • superieure geluidskwaliteit
  • standaard screenprotector
  • FM-Tuner

Minpunten

• alleen via computer op te laden
  • harder/zachter knopjes is even wennen, niet logisch welke knop je moet drukken om hem harder/zachter te zetten.

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik ben al jaren fan van Iriver producten, mijn vorige speler de iriver 180 heb ik jaren lang plezier van gehad.
Volgens mij het enige stukje electronica waar bij mij nog nooit wat mee was.
De speler kwam tekort door de minimale opslag van 128MB, zo ben ik op de Iriver Clix 2 gekomen.

Ik gebruik deze speler icm sennheiser oordopjes en ik ben echt heel positief over het apparaatje.
De accuduur valt mij reuze mee als er alleen mp3 gespeeld word iig, met video's is ie erg snel leeg. De bediening is erg simpel en doeltreffend waardoor het gewoon een erg fijn apparaatje is om muziek mee te beluisteren.
De ingebouwde FM tuner is ook erg goed, goede ontvangst en gewoon heel fijn voor als je even wat anders wilt dan je mp3.

Verpakking was erg netjes.
Qua extra's is het vrij simpel, de speler/oordopjes/usb kabel en iriver plus software.

Ondersteuning van Iriver heb ik nog nooit nodig gehad gezien mijn Iriver producten tot op heden nooit stuk zijn gegaan.

Heb jij ook een iRiver Clix, 4GB (USB 2.0, Radio)?

Ik mis dingen: extra's, verpakking, ondersteuning, software, comptabiliteit etc.
eerste keer dat ik een review schrijf, cut me some slack will ya :+
leuk fotootje zou ook niet mis zijn, mac/linux?, kwaliteit films, nader uitleg beoordelingen (bv.: bouwkwaliteit is voldoende omdat ....).

Tsja... aardige zet maar zal ik eens mijn eerste review schrijven over mijn Creative Zen Vision M?
Er hoeft hier toch niet gebattelled te worden wie de beste reviews kan schrijven? Hij geeft ons gewoon wat gratis info, wees er blij mee! Als je er niet tevreden over bent kan je ook een andere manier proberen Declan001 iets meer wegwijs te maken...
Hoe werken de knoppen op het scherm? Ik las dat het geen touchscreen was maar echt knoppen in het scherm? Hoe zit dat precies?

En hoe zit het met het geluid van de standaard oordopjes? Is dat een beetje te beluisteren of zijn die extra Sennheisers een verademing? Welke senneheisers heb je trouwens?

En de navigatiestructuut van de menu's, zijn deze goed toegangkelijk? Kan je makkelijk video's bekijken? En hoe is de kwaliteit van de video's?

Ik wil zelf de witte 4GB versie kopen maar dacht, eerst nog maar een beetje navraag te doen.

Thx alvast!